اوج هیجان در نقش جهان/ نبرد محمود و محرم برای لمس شنل قهرمانی

در حساس ترین دیدار هفته پانزدهم لیگ برتر، دو تیم سپاهان و استقلال به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علیرضا بابک؛ در ایستگاه پایانی نیم فصل نخست لیگ برتر، پسرانِ آبی پایتخت در ورزشگاه نقش جهان میهمان زردپوشان اصفهانی خواهند بود.

سپاهانی ها ۸۴۱ روز است که نتوانسته اند طعم پیروزی را در برابر استقلال بچشند. آن ها آخرین بار در ورزشگاه آزادی و به سرمربیگری امیر قلعه نوعی توانستند با تک گل کیروش استنلی، تیم بحران زده وینفرد شفر را مغلوب کنند.

پس از آن، دو تیم ۴ بار دیگر به مصاف هم رفتند که سهم آبی ها ۳ پیروزی بود و یک دیدار هم با تساوی به پایان رسید.

انتقام جویی پایان ناپذیر

پس از آن که لیگ آزادگان به لیگ برتر تغییر نام داد، سپاهان توانست دو قطبی انحصاری استقلال و پرسپولیس را از بین ببرد و با توجه به درآمد های حاصل از کارخانه سپاهان، روند تیمی خودش را تغییر داد.

باید گفت اولین زخم کاری را زردپوشان بر پیکر آبی ها نشاندند. آن ها از اختلاف مدیران وقت استقلال با امیر قلعه نوعی بیشترین بهره را بردند و توانستند او را مجاب کنند که راهی اصفهان شود.

کوچ قلعه نویی اولین زخم بود. اما آخرین آن نبود. با حضور قلعه نویی در سپاهان بازیکنان بزرگی از جمله مهدی رحمتی، خسرو حیدری، فابیو جان واریو، رضا عنایتی و هاشم بیک زاده هم با یک کوچ دسته جمعی، آبی ها را وارد بحران کردند.

پس از آن سپاهان توانست قهرمانی های خود در لیگ برتر را با مردانی از جنس آبی جشن بگیرد و استقلالی ها همواره به انتقام فکر می کردند.

البته استقلال توانست چند بازیکن خود را در فصل های بعد پس بگیرد. اما این امر آبی ها را آرام نمی کرد.
صید بازیکنان بزرگی چون امید ابراهیمی، وریا غفوری و علی کریمی از سپاهان یک پاسخ محکم از سوی آبی ها بود.

شاید بیشترین دلیل تنفر آبی پوشان از مردان دیار زاینده رود، فرصت طلبی های آن ها بود.
مثل یک شکارچی ماهر کمین می کردند تا به محض این که اختلافی بین مدیران با کادر فنی و بازیکنان استقلال رخ دهد، بتوانند آن ها را شکار کنند.

همیشه و در تمام این سال ها رقیبان یکدیگر بوده اند و این امر باعث شده تا این دیدار، یک دیدار معمولی نباشد.

یک فصل پر حاشیه؛ از آبشار کیروش در نقش جهان تا خودزنی های مصلح در آزادی

فصل گذشته شاید جنجالی ترین فصل رقابت های دو تیم بود. در بازی رفت، تیم اعجاب انگیز استراماچونی اسیر اشتباه مهلک زاهدی فر شد و در حالی که تمام فوتبال دوستان، آبشار کیروش استنلی در محوطه جریمه سپاهان را دیدند اما فقط یک نفر و آن هم داور میدان خطای هند او را ندید.

در بازی برگشت و یک هفته پس از آن در جام حذفی دو تیم باز هم اسیر جنجال ها شدند.

اخراج سختگیرانه رضاوند و پنالتی هایی که مصلح مرتکب می شد، اوضاع را پیچیده کرد و پس از این دو بازی و دبل شدن اصفهانی ها در آزادی، اختلافات هواداری بین دو تیم بالا گرفت.

شانه به شانه در راه قهرمانی

این فصل اما دو تیم، نیمکت هایشان را متحول کردند و سکان هدایت تیم هایشان را به هافبک های سابق خود سپردند.

محمود فکری روی نیمکت آبی ها و محرم نویدکیا روی نیمکت زردها جلوس کردند و هر دو با هدف قهرمانی فصل را آغاز کردند.

حالا مصاف تیم های اول و دوم جدول با یک پیشینه جنجالی، قطعا حساس ترین بازی نیم فصل اول را رقم می زند.

استقلال با کسب ۲۶ امتیاز از ۱۴ بازی و سپاهان با کسب ۲۵ امتیاز از همین تعداد بازی در جایگاه اول و دوم جدول قرار دارند و از این حیث باید گفت این یک دیدار ۶ امتیازی برای دو تیم به حساب می آید.

نتیجه تساوی ضلع سوم قهرمانی را خشنود می کند. چرا که سرخ پوشان می توانند در ادامه راه و با کسب پیروزی در دو دیدار آینده خود، قهرمان نیم فصل شوند.

پس طبیعی است که دو سرمربی با تفکر کسب حداکثر امتیازات به میدان بیایند.

غایبان احتمالی

دیاباته و شجاعیان دو غایب قطعی استقلال در این بازی هستند و در سمت مقابل نیز مصلح این دیدار را به دلیل مصدومیت از دست خواهد داد و حضور ولسیانی و استنلی هم در هاله ای از ابهام قرار دارد.

آرایش اولیه دو تیم؛ فکری، محرم را سورپرایز می کند؟!

نبرد دیاباته و استنلی می توانست یکی از جذاب ترین دوئل های این فصل باشد. اما غیبت احتمالی هر دو در این بازی، این فرصت جذاب را از فوتبال دوستان گرفته و کار هر دو سرمربی را سخت کرده است.

آبی ها بدون دیاباته قادرند با ۳ سیستم مختلف بازی خودشان را آغاز کنند؛ ۳-۵-۲، ۴-۲-۳-۱ و ۲-۴-۴ آرایش هایی هستند که محمود فکری پیش از این و در ۱۴ هفته گذشته از آن ها استفاده کرده است.

اما در طرف مقابل محرم نویدکیا در تمام هفته های گذشته به سیستم ۱-۳-۲-۴ خود پایبند بوده است و همین امر به محمود فکری اجازه می دهد تا با ذهنی بازتر به این دیدار بیندیشد.

ستاره هایی که می توانند تفاوت ها را رقم بزنند

بهترین گلزن این فصل لیگ برتر سجاد شهباز زاده است که با به ثمر رساندن ۱۱ گل در صدر جدول رده بندی قرار دارد. نکته جالب این است که شهباز زاده بازیکن سابق استقلال بوده است‌.

خط آتش آبی ها در این فصل کمی دیر به راه افتاد. اما تداوم درخشش های قایدی و مطهری می تواند نقش تعیین کننده ای در این دیدار داشته باشد.

کلام آخر

قهرمانی در نیم فصل شاید ارزش خاصی نداشته باشد. چرا که هیچ جامی رد و بدل نمی شود اما به تیم قهرمان اجازه می دهد تا شنل قهرمان را لمس کند و شخصیت و کاریزمای قهرمانی را بدست آورد.

باید دید در پایان این دیدار، کدام یک خوشحال خواهند بود. آیا لبخند به صورت یکی از این دو سرمربی می نشیند یا نتیجه این دیدار یحیی را خشنود می کند؟!

انتهای پیام/

کد خبر: 1089208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =