راه‌اندازی کلینیک جامع روانشناسی بالینی و سلامت در واحد کرمانشاه

مدیر گروه روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه از راه‌اندازی و فعال‌سازی کلینیک جامع روانشناسی بالینی و سلامت در این دانشگاه با ارائه خدمات درمانی و پژوهشی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، کیوان کاکابرایی مدیر گروه روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با توجه به تجهیز و راه‌اندازی کلینیک جامع روانشناسی بالینی و سلامت در محل دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: این دانشگاه از مجریان مقطع کارشناسی ارشد روان‌شناسی بالینی در کشور است.

وی درباره چگونگی و چرایی راه‌اندازی کلینیک روانشناسی بالینی  در واحد کرمانشاه گفت: با ابلاغ دستورالعمل انتقال امور آموزشی و پژوهشی رشته روان‌شناسی بالینی از معاونت علوم انسانی به معاونت علوم پزشکی توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بهمن ۱۳۹۷، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه نیز به‌عنوان یکی از مجریان مقطع کارشناسی ارشد روان‌شناسی بالینی در کشور، راه‌اندازی و انتقال این رشته به دانشکده علوم پزشکی را مد نظر قرار داد و راه‌اندازی کلینیک روان‌شناسی نیز در دستور کار قرار گرفت.

مدیر گروه روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با توجه به اهمیت و جایگاه رشته روانشناسی بالینی در این دانشگاه توضیح داد: از بهمن ماه ۱۳۹۷ در برهه‌ای که این رشته/شهر به‌دلایلی مانند عدم رعایت برخی استانداردهای لازم آموزشی در معرض حذف قرار گرفته بود.

کاکابرایی ادامه داد: با تأکید بر کیفی‌سازی امور آموزشی و پژوهشی و با تکیه بر ظرفیت‌ها و منابع موجود در دانشگاه تلاش شد با انسجام فعالیت‌ها و امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مرتبط با رشته روان‌شناسی بالینی در راستای افزایش کیفیت آموزشی، ایجاد نظم و ساختار ثمربخش در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، تخصص‌گرایی در تدریس و فراهم کردن امکان فراگیری دروس به‌صورت عملی این رشته فعالیت خود را حفظ کند.

وی اضافه کرد: انجام بازدیدهای علمی به‌صورت رایگان و بدون هیچگونه بار مالی برای دانشگاه و تلاش در راستای افزایش انگیزه و امید در دانشجویان در حال تحصیل و فارغ‌التحصیلان، باعث شد گامی استوار برداشته شود و این فعالیت‌ها در همین مدت علاوه بر صرفه‌جویی بسیار درآمدزایی مطلوبی  برای دانشگاه دربرداشته است.

مدیر گروه روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه اظهار کرد: با ابلاغ شیوه‌نامه راه‌اندازی کلینیک جامع روان‌شناسی بالینی و سلامت از سوی دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ ۲۰ دی ۱۳۹۹ این کار مهم با اهداف ارتقای کیفی فرآیند آموزش و پژوهش، ارائه خدمات درمانی و روانشناختی به عموم متقاضیان، ایجاد بستر مناسب برای آموزش دروس عملی دانشجویان و صرفه‌جویی در منابع مالی آموزشی-پژوهشی در دستور کار قرار گرفت.

کاکابرایی افزود: با همکاری و مساعدت رئیس دانشگاه، همکاران و دانشجویان فعال و دلسوز واحد کرمانشاه در مدت سه هفته مراحل تجهیز انجام و برای راه‌اندازی و فعال‌سازی کلینیک جامع روانشناسی بالینی و سلامت با رعایت استانداردهای مندرج در شیوه‌نامه ابلاغی و با توجه به ظرفیت‌های واحد کرمانشاه اقدام شد.

وی درباره امکانات و خدمات کلینیک جامع روانشناسی بالینی و سلامت واحد کرمانشاه به آنا گفت: مطابق شیوه‌نامه ابلاغی اکنون بخش‌های آموزشی، درمانی و پژوهشی شامل اتاق روان‌شناس، آزمایشگاه روان‌شناسی بالینی با بهترین دستگاه‌ها و آزمون‌های موجود، سالن ژورنال کلاب و نمایش فیلم‌های درمانی، سالن کارگاه، سالن جلسات، پاویون دانشجویان و کتابخانه استاندارد با تعداد بیش از ۸۰۰ جلد کتاب تخصصی روان‌شناسی آماده بهره‌برداری در قالب کلینیک جامع روان‌شناسی بالینی و سلامت پس از اخذ مجوزهای لازم از سوی سازمان مرکزی است.

مدیر گروه روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه متذکر شد: بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های علمی و آموزشی و امکانات لازم طی دو سال اخیر و از سال‌های قبل فراهم شده و به نوعی از همان سال‌ها دوراندیشی صورت گرفته بود.

کاکابرایی تشریح کرد: مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه دارای پروانه تخصصی فعالیت از سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران بوده که این پروانه برای ارائه خدمات روانشناختی الزامی و ضروری است.

وی افزود: در همین راستا مرکز تحقیقات تازه‌های روانشناختی کاربردی، انجمن روان‌شناسی ایران شعبه درجه یک استان کرمانشاه، انجمن کودکان استثنایی ایران شعبه استان کرمانشاه و اندیشکده مطالعات خانواده به‌عنوان همکار و حامیان علمی و آموزشی نیز در کنار کلینیک جامع روان‌شناسی بالینی و سلامت در راستای ارتقای هرچه بیشتر کیفیت و کمیت فعالیت‌ها خواهند بود.
مدیر گروه روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه ابراز امیدواری کرد با کسب مجوزهای لازم از سوی مسئولان سازمان مرکزی دانشگاه و استمرار و تقویت حمایت‌ها، توفیق خدمت در راستای حرکت در مسیر پیشرفت همه‌جانبه و نیل به اهداف عالی دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089212

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =