برخی واحدهای بین‌الملل دانشگاه آزاد هنوز مجوز ندارند

معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متاسفانه برخی از واحدهای بین‌الملل بعد از گذشت چندین دهه، مجوزهای قانونی لازم برای فعالیت از کشورهای مربوط را دریافت نکرده‌اند.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به عملکرد و فعالیت‌های این معاونت در چندماه گذشته اظهار کرد: محور فعالیت‌های معاونت امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی در ۶ ماه گذشته، ایجاد تحولی کمی و کیفی در تمامی حوزه‌ها بوده است.

وی افزود: در ۶ ماه گذشته، شاهد رشد جذب ۴۵۰ درصدی دانشجوی خارجی بوده‌ایم؛ به طوری که در مقایسه با سال گذشته از ۲هزار دانشجوی خارجی، به ۹ هزار نفر رسیده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال تحصیلی جاری، این عدد به ۲۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشورهای جهان دارای ۵ میلیون دانشجوی خارجی و گردش مالی ۳۰۰ میلیارد دلاری هستند؛ به همین دلیل افزایش جذب دانشجوی خارجی علاوه بر جنبه اقتصادی و گردش مالی در داخل کشور، موجب تربیت نسلی به عنوان مدافعان و حامیان جمهوری اسلامی خواهد شد و تحولات گسترده‌ای را در سطح بین‌الملل ایجاد خواهد کرد.

بروجردی درباره لزوم گسترش واحدهای برون مرزی تصریح کرد: معاونت امور بین‌الملل به عنوان اولویت بعدی به دنبال افزایش گستره جغرافیایی واحدهای برون مرزی هستیم و غیر از واحدهای افغانستان، لبنان و آکسفورد، به دنبال تاسیس واحدهای جدیدتر هستیم. البته باتوجه به شیوع کرونا، آموزش مجازی در قالب ۵ تا ۶ بخش در واحد آکسفورد از طریق انعقاد قرارداد با ارگان‌های مختلف درحال انجام است.

معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متاسفانه برخی از واحدهای بین‌الملل بعد از گذشت چندین دهه، مجوزهای قانونی لازم را برای فعالیت از کشورهای مربوطه دریافت نکرده‌اند؛ این مشکل در واحد لبنان نیز وجود دارد و به دنبال راه حلی برای رفع این مشکلات هستیم. در واحد امارات نیز شاهد کاهش شدید تعداد دانشجویان بوده‌ایم که خوشبختانه این مشکل نیز به تدریج برطرف شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با وجود شرایط کرونایی و تعطیلی واحدها، در واحدهایی دارای چندین سال قدمت نیز تحولات مثبتی را ایجاد کنیم. این تحولات در واحد افغانستان به خوبی صورت گرفته است که امیدواریم در دیگر واحدها نیز به خوبی صورت بگیرد.

بروجردی عنوان کرد: تاکنون اقدامات زیادی برای رفع موانع و مشکلات واحدهای برون مرزی انجام شده است به طوری که دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی، چندین نامه به مقامات این کشورها ارسال کرده است. علاوه بر این موضوع، مذاکراتی از طریق سفرای این کشور در تهران انجام شده است تا این مشکلات برطرف شود. البته وجود بحران اقتصادی در برخی کشورها مانند لبنان نیز در کاهش تعداد دانشجویان و افزایش مشکلات تاثیرگذار بوده است.

وی درباره تاسیس واحد دانشگاه آزاد اسلامی در کشور یمن خاطرنشان کرد: خوشبختانه مذاکرات لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم باوجود بحران در این کشور، بتوانیم تا پایان سال جاری واحد یمن را افتتاح کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =