آمازون از دادستان نیویورک شکایت کرد

آمازون از دادستان ایالت نیویورک شکایت کرده تا تحقیقات درباره رعایت استانداردهای ایمنی مربوط به کووید۱۹ را در ۲ انبار این شرکت متوقف کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) به نقل از انگجت، آمازون از «لتیتیا جیمز»، دادستان ایالت نیویورک به دلیل تحقیقات درباره نگرانی‌های مربوط به ایمنی کووید ۱۹ در ۲ انبار خود شکایت کرده است.

در این شکایت نامه آمازون ادعا می‌کند جیمز سعی دارد ثابت کند این شرکت استانداردی ناهماهنگ و ناعادلانه در خصوص ایمنی محل کار دارد، در همین راستا از دادگاه خواستار توقف تحقیقات شده است.

به نظر می‌رسد این خرده فروشی آنلاین تلاش دارد از هرگونه اقدامات قانونی از سوی دادستانی ایالت جلوگیری کند و ادعا می‌کند این مقام اختیارات قانونی برای تحقیق درباره ایمنی محل کار را ندارد.

علاوه بر آن، آمازون ادعا می‌کند جیمز پروتکل‌های ایمنی که این شرکت طی دوران پاندمی ایجاد کرده را نادیده می‌گیرد. یکی از بازرسان شهر نیویورک در مارس ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرد در انبار واقع در استاتن آیلند (یکی از مراکز مورد تحقیق) در هیچ حوزه‌ای نگرانی وجود ندارد.

آمازون در این شکایت نامه ادعا می‌کند دادستان ایالت نیویورک تهدید کرده در صورت برآورده نشدن خواسته‌هایش از شرکت شکایت می‌کند. خواسته‌های وی مواردی شامل یارانه برای حمل و نقل با اتوبوس و بازگرداندن کارگری است که این شرکت بهار گذشته اخراج کرده بود.

این کارگر «کریس اسمالز» نام دارد و ادعا می‌کند به دلیل رهبری اعتراضات در انبار از شغل خود اخراج شده است. اما خرده فروشی آنلاین ادعا می‌کند دلیل اخراج او حضور در یک تظاهرات در زمانی بوده که مرخصی قرنطینه کووید ۱۹ استفاده می کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =