پرسپولیس لیست مازاد ندارد/ قهرمانی نیم فصل هم ارزشمند است

مربی تیم فوتبال پرسپولیس با تاکید بر اینکه این تیم در نقل و انتقالات نیم فصل لیست مازاد ندارد، گفت: پیکان تیم قابل احترامی است اما بازیکنان حریف باید به تیم ما فکر کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ نشست خبری پیش از بازی پرسپولیس با پیکان در هفته پانزدهم لیگ برتر امروز شنبه در سازمان لیگ برگزار شد.

حمید مطهری مربی پرسپولیس که همانند گذشته به جای گل محمدی پاسخگوی رسانه‌ها است، در این نشست شرایط تیم پرسپولیس را تشریح کرد و به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مطهری گفت: خودم نزدیک به سه سال مربی پیکان بودم. خوشحالم از اینکه می بینم جوان‌هایی که آن زمان به تیم بزرگسالان آوردیم، الان برای این تیم بازی می‌کنند. پیکان همیشه آکادمی خوبی داشته است. نمونه اش نادر محمدی که او را آن زمان از امیدهای تیم مقاومت به پیکان آوردم و الان بهترین اوت انداز لیگ است. البته که ما بهترین دفاع لیگ را داریم و سعی کردیم سبک خودمان را به حریفان دیکته کنیم.

وی ادامه داد: نگرانی از این بابت نداریم. با احترام به پیکان باید بگویم آنها باید به تاکتیک و بازیکنان بزرگ تیم ما فکر کنند. پیکان تیم زحمت کشی است. دست کم گرفتن تیم‌هایی مثل پیکان تنبیه سختی در پی خواهد داشت. به خوبی به این مسئله واقف هستیم. می‌دانیم چطور از سبک و دوندگی بازی پیکان مراقبت کنیم.

مربی پرسپولیس تاکید کرد: باخت ما به آلومینیوم درس‌های زیادی به ما داد. روی نقاط ضعفمان حرفه‌ای کار کردیم و توانستیم تا حدودی آن را برطرف کنیم. در بعضی موارد تیم را حتی ارتقا دادیم. قهرمانی نیم فصل جزو اهداف کوتاه مدت ولی ارزشمند ما است. مثل این می‌ماند که زودتر برای قهرمانی سوار آسانسور شویم و برای رسیدن به طبقه ۳۰، دو سه طبقه بالاتر از تیم‌های رقیب باشیم. البته باید مراقب باشیم داخل آسانسور کلید را اشتباه نزنیم وگرنه رقبا به ما می رسند. باید باهوش و با تمرکز کار کنیم و قهرمانی نیم فصل و سپس قهرمانی پایان فصل را به هواداران هدیه بدهیم.

مطهری درباره سبک بازی پیکان یادآور شد: مربیان سبک‌های گوناگونی دارند و این سبک‌ها برای من قابل احترام است. سبک پیکان، بازی مستقیم و جمع کردن توپ‌های سوم همراه با اوت دستی است. آنها از قابلیت خودشان استفاده می‌کنند. برنامه ریزی و آنالیز خودمان را داشته‌ایم اما همانطور که گفتم بازیکنان حریف باید به بازیکنان بزرگ و تاکتیک‌های تیمی ما فکر کنند.

مربی پرسپولیس درباره غیبت محمد نوری از ترکیب پیکان، گفت: این موضوع را از شما شنیدم. امیدوارم تن همه ورزشکاران سالم باشد از جمله محمد نوری که از بازیکنان قدیمی پرسپولیس است. امیدوارم زودتر سلامتی اش را به دست بیاورد.

مطهری درباره لیست مازاد پرسپولیس برای نیم فصل، خاطرنشان کرد: این روزها در رسانه‌ها و فضای مجازی می بینم که درباره لیست مازاد صحبت می‌کنند. می‌خواهم به هواداران بگویم ما لیست مازاد نداریم و نخواهیم داشت ولی نفراتی مثل سعید حسین پور خودشان درخواست جدایی دادند. برای اینکه این بازیکن آینده دار است و تجربه کسب کند، موافقت کردیم قرضی آزاد شود و دوباره فصل بعد برگردد. دلیلش هم این است که تجربه بیشتری کسب کند.

وی اظهار کرد: از سیدجلال که کاپیتان و ستون تیم ما است تا آن جلو، از هرکسی که با افکار کادر فنی پرسپولیس کار کند و در تمرینات خودش را نشان بدهد، صد درصد استفاده می‌کنیم. بازیکن ۱۸ ساله و ۳۸ ساله فرقی ندارد. بازیکنان باید در پرسپولیس جنگجو باشند تا خودشان را به کادر فنی تحمیل کنند. این فضا در پرسپولیس فراهم است.

مربی پرسپولیس درباره از دست رفتن موقعیت‌های زیاد در این تیم و گلزنی سیدجلال حسینی گفت: در بازی‌هایی که انجام دادیم بخصوص در دو بازی آخر تیم ما فنی بازی کرد. پرسپولیس موقعیت‌های زیادی ایجاد می‌کند که جای نگرانی ندارد. شما باید وقتی نگران باشید که موقعیتی ایجاد نمی‌شود. باید از فرصت‌هایمان به خوبی استفاده کنیم. باید بیشتر زحمت بکشیم. باید تمرینات بهتری داشته باشیم. در دو بازی گذشته، سیدجلال گلزنی کرده است و این تقسیم کار در تیم ما است. همانطور که از خط جلو، همه شروع به دفاع می‌کنند. بنابراین همه در قالب یک وحدت تاکتیکی برای پرسپولیس کار می‌کنند.

مطهری در پایان درباره غایبان پرسپولیس تاکید کرد: مصدوم ما فقط محمدحسین کنعانی زادگان بود که در بازی با فولاد از لحاظ ذهنی خراب شد. او دارد کار می‌کند و فکر می‌کنم از هفته بعد بتواند با تیم تمرین کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =