«حماس» رهبران خود را نامزد تصدی پست ریاست دولت فلسطین نمی‌کند

عضو جنبش مقاومت اسلامی «حماس» تأکید کرد که این جنبش در صورت پیروزی در انتخابات آتی، رهبران برجسته خود را برای ریاست دولت نامزد نمی کند تا مشمول تحریم غربی ها نشوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از القدس العربی؛ «موسی ابو مرزوق» عضو جنبش مقاومت اسلامی «حماس» امروز شنبه رویکرد این جنبش در صورت پیروزی در انتخابات آتی در فلسطین را تشریح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: جنبش حماس در صورت پیروزی در انتخابات آتی، رهبران برجسته خود را برای تصدی پست نخست وزیری و یا وزارت خارجه نامزد نخواهد کرد تا متولیان این مناصب، مشمول تحریم غرب نشوند.

ابومرزوق در ادامه یادآور شد: ما تمایل داریم فردی را برای تصدی این مناصب معرفی کنیم که مورد تحریم غرب واقع نشود چرا که غرب تمایلی به تعامل با چهره‌های برجسته حماس ندارد. با این حال، اگر برخی اعضای حماس در دولت حضور داشته باشند با آن مشکلی نخواهند داشت.

این عضو حماس در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: جنبش مقاومت اسلامی حماس در صورت پیروزی در انتخابات آتی از اصول خود عدول نخواهد کرد. جنبش حماس همچنان به اصولی نظیر حق بازگشت آوارگان فلسطینی و حفظ سلاح مقاومت پایبند خواهد ماند. غربی ها نمی توانند چیزی را به ما تحمیل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =