کارگروه ویژه‌ رفع مشکل دانشجویان خارجی تشکیل شد/ دعوت به همکاری از نخبگان ایرانی مقیم خارج

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در آخرین روز بازدید خود از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، از قابلیت ها و توانمندی‌های این استان جهت جذب حداکثری دانشجویان خارجی خبرداد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علاءالدین بروجردی معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی که به منظور آشنایی با قابلیت‌ها، خدمات و رفع مشکلات و مسایل دانشجویان خارجی  واحدهای دانشگاهی خوزستان به این استان سفر کرده بود، در آخرین روز از سفر خود و پس از بازدید از واحدهای آبادان و خرمشهر، در واحد اهواز حضور یافت و در نشستی با شورای معاونین دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، با اشاره به اینکه برنامه ریزی خوبی برای جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه در حال پیگیری است، از تشکیل کارگروه ویژه ای برای رفع مشکلات و مسائل دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: این کارگروه موظف به شناسایی، رصد، پیگیری و رفع مشکلات و مسایل دانشجویان خارجی است.

وی در این نشست همچنین با اشاره به همسایگی استان خوزستان با کشور عراق، خواستار راه اندازی نمایشگاه ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان برای بازدید و سفر مسئولان کشور عراق شد.

بروجردی خبرداد: نخبگان ایرانی مقیم کشورهای خارجی را برای استفاده از تجربیات و تخصص آنان، به دانشگاه آزاد اسلامی دعوت می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین  فرج اله براتی رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز در این نشست با بیان این مطلب که 15 واحد دانشگاهی ، یک مرکز آموزشی و دو پردیس با حدود 64 هزار دانشجو در این دانشگاه فعالیت دارند، تصریح کرد: در واحدهای اهواز، آبادان، دزفول ،خرمشهر و امیدیه حدود 1050 دانشجوی غیرایرانی جذب و پذیرش شده اند.

وی اظهار داشت: تاکنون امکانات آموزشی، پژوهشی، رفاهی و خوابگاهی خوبی در اختیار دانشجویان خارجی قرار گرفته شده است و این دانشجویان نیز رضایت نسبی خود  از این نوع خدمات را اعلام کرده اند.

در پایان این نشست معاونین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و مسایل و مشکلات واحدهای دانشگاهی خود پرداختند.

بنا براین گزارش، در پایان این بازدید، علاءالدین بروجردی معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی  با آیت اله موسوی فر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز و همچنین آیت اله موسوی جزایری نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و رئیس حوزه های علمیه این استان دیدار کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1089294

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =