افتتاح ۱۰ ایستگاه وعده داده شده در صورت تامین منابع مالی 

مدیرعامل متروی تهران گفت: ۱۰ ایستگاه مترویی که وعده افتتاح آن را تا پایان سال داده بودیم، درصورتی که پول باقیمانده اوراق مشارکت تا آخر این هفته برسد تا پایان سال افتتاح می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ علی امام مدیرعامل متروی تهران در مراسم بهره برداری از دو پست برق امیرکبیر و آزادگان در خط ۳ مترو تهران‌، با اشاره به اینکه پست برق امیرکبیر برای خط قبلاً برای خط ۴ بخشی اش راه اندازی شده بود و در خط ۳ توسعه یافت و پست برق آزادگان هم برای خط ۳ و ۷ تجهیز شد. افزود: بدین ترتیب شبکه برق خط ۳ و متروی تهران به طور کلی از پایداری بالاتری برخوردار شد و این اتفاق برای خطوط دیگر که نواقصی دارد، هم در حال انجام است.

وی افزود: شرکت مترو وظیفه انجام عملیات تکمیلی را دارد و شبکه مترو تهران به عنوان مطمئن‌ترین شبکه حمل و نقلی کلانشهر تهران حتی در شرایط اضطراری است.

امام گفت: افتتاح این شبکه به تکمیل سامانه تامین برق و پایداری شبکه برق کمک می‌کند و شبکه برق مترو به نحوی طراحی شده که اگر پست برق هم قطع شد برق مترو دچار اختلال نشود این شرایط مستلزم برخورداری هر خط به ۲ با ۳ خط برق فشار قوی است.

وی افزود: برای اطمینان بخشی سطح پایداری شبکه برق تهران که وظیفه بنیادی زیرساخت‌های تجهیزاتی شبکه مترو تهران را که دچار نقص است، برطرف کنیم.

مدیرعامل متروی تهران در خصوص نیازهای آتی مترو گفت: هر خط ۲ یا ۳ پست برق نیاز دارد که در خطوط بهره برداری شده قبلی به تدریج ایجاد شده و با اجرای این پروژه در خط ۳ این پست‌ها تکمیل شد و خط ۶ و ۷ پست برق‌ها تدریجاً تکمیل می‌شود و در ماه های آینده راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: هزینه ایجاد پست برق آزادگان ۱۵۰ میلیارد و پست برق امیرکبیر حدود ۸۰ میلیارد تومان بوده است.

امام در خصوص افتتاحیه ۱۰ ایستگاه در حال تکمیل گفت: هنوز پول اوراق مشارکت نرسیده است و نگرانیم افتتاح چند ایستگاه به سال آینده کشیده شود اما در تلاشیم این اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: اولین ایستگاه مورد بهره برداری ایستگاه محلاتی (دروازه دولاب) و ایستگاه بعدی ایستگاه میدان قیام خواهد بود.

مدیرعامل متروی تهران گفت: ۶ ایستگاه فاز ۲ خط ۶ در حال تکمیل است، تلاش می‌کنیم این ۱۰ ایستگاه‌ها تا پایان سال تکمیل شود در صورتی که پول باقیمانده اوراق مشارکت تا آخر این هفته برسد این ایستگاه‌ها تا پایان سال افتتاح می‌شود.

وی درباره علت عدم رونمایی از قطار ملی در ۲۱ بهمن گفت: این قطار در حال حاضر هم آماده است و به جهت ناهماهنگی‌های در حضور مدعوین این رونمایی به تکمیل ۷ واگنه در اوائل اسفندماه موکول شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =