رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای خواستار حمایت دولت از این دانشگاه شد

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با معاون اول رئیس جمهوری دیدار و گفتگو کرد و خواستار حمایت‌های ویژه دولت از این دانشگاه شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، ابراهیم صالحی عمران  با حضور در دفتر معاونت اول ریاست جمهوری با اسحاق جهانگیری دیدار و گفتگو کردند.

وی در این نشست گزارشی از جایگاه، مسائل، موفقیت‌ها، چالش‌ها و مشکلات دانشگاه ارائه کرد و با توجه به اهمیت و نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای، حمایت‌های ویژه دولت را از این دانشگاه خواستار شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای ضمن قدردانی از عنایت و اهتمام جهانگیری به توسعه آموزش‌های مهارتی عنوان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با ۱۸۱ آموزشکده و دانشکده در ۱۱۱ شهر، بیش از ۱۵۰ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی، بیش از ۳۴۰۰ کارگاه و آزمایشگاه، ۶۸۲۵ نفر نیروی انسانی هیئت علمی و غیر هیئت علمی مجرب که به امر مهارت آموزی مشغول می‌باشند که نقش کلیدی در مهارت آموزی آموزش عالی کشور دارند.

در این نشست اسحاق جهانگیری با تأکید بر اینکه مسئله صلاحیت حرفه ای و مهارت آموزی باید به موضوع جدی در کشور تبدیل شود، گفت: ایران به عنوان کشوری بزرگ و در حال توسعه نیازمند اهتمام بیشتر به تربیت نیروی انسانی ماهر و واجد صلاحیت به منظور پیشبرد برنامه‌های خود است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به گزارش ارائه شده در این نشست در خصوص وضعیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای به لحاظ دارا بودن مهارت و صلاحیت حرفه ای، این گزارش را قابل تأمل توصیف کرد گفت: امیدواریم شاهد اهتمام و تمرکز بیشتر وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری بر روی موضوعات با محتوای افزایش مهارت و کسب صلاحیت‌های حرفه ای فارغ التحصیلان باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =