انگلیس با دولت بایدن علیه چین همدست شد

وزیر خارجه انگلیس مدعی است او هم مثل آمریکایی‌ها درباره سطح همکاری چین با تیم کارشناسی سازمان بهداشت جهانی تردید دارد و پکن باید همه داده‌های موجود درباره کرونا را علنی کند!

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با بی بی سی مدعی شد که لندن هم مانند واشنگتن درباره میزان دسترسی تیم کارشناسی سازمان بهداشت جهانی به داده‌های مورد نیاز برای تشخیص منشاء کرونا، تردید دارد.

وی در ادامه این ادعا افزود: در این نگرانی که آیا آنها از همکاری کامل دولت چین برخوردار بودند یا پاسخ همه سوالاتشان را گرفته‌اند، سهیم هستیم.

این ادعای راب بلافاصله پس از آن مطرح شد که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، با زیر سوال بردن گزارش ارائه شده از سوی تیم حقیقت یاب سازمان بهداشت جهانی، مدعی شد که چین باید داده‌های اطلاعاتی مربوط به روزهای نخست شیوع کرونا را علنی کند.

این در حالی است که تیم کارشناسی سازمان بهداشت جهانی، سه شنبه گذشته، بعد از چهار هفته اقامت در «ووهان» چین- شهری که اپیدمی کرونا از آنجا آغاز شد- این فرضیه که کووید ۱۹ از آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان به بیرون درز پیدا کرده باشد را رد کرد.

سازمان بهداشت جهانی همچنین اعلام کرد که بعید نیست کووید ۱۹ همراه با غذاهای منجمد بسته بندی شده وارد چین شده باشد.

با این حال، تحت فشار آمریکا، ریاست سازمان بهداشت جهانی موضع خود را تا حدی تغییر داد و مدعی شد که هنوز همه فرضیه‌ها درباره منشاء کرونا مطرح است!

اینگونه به نظر می‌رسد که دولت جو بایدن دموکرات رئیس جمهور جدید آمریکا قصد دارد ادامه دهنده رویکرد خصمانه‌ای باشد که دولت ترامپ در قبال چین در پیش گرفته بود.

به این ترتیب، واشنگتن و متحدانش در تلاش هستند تا با سیاسی کردن کرونا، بی مسئولیتی چین را اصلی ترین عامل همه گیر شدن ویروس کرونا جلوه دهند.

همه این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که پیشتر ان بی سی نیوز به نقل از کارشناسان تیم سازمان بهداشت جهانی، همکاری چین با آنها برای بازدید از مکان‌های مورد نیاز را بسیار خوب ارزیابی کرده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =