برگزاری کلاس آموزش زبان اشاره ایرانی در واحدهای دانشگاه آزاد استان تهران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی گفت: ۲۳ واحد دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران موظف خواهند شد که با کمک اساتید واحد فرشتگان، سالانه دست‌کم ۳ دوره کلاس آموزش زبان اشاره برگزار کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی زبان اشاره ایرانی همزمان با اولین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل فرشتگان به‌صورت حضوری و مجازی عصر امروز در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

سید محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی در این مراسم گفت: ناشنوایان بخشی از جامعه ایران اسلامی را تشکیل می‌دهند و برای ما عزیز و قابل احترام هستند. البته از صداوسیما و برخی نهادها گلایه داریم که برای ترویج زبان اشاره ایرانی کاری نکرده‌اند.

وی افزود: حداقل باید یک درصد از جامعه که حدود یک میلیون نفر می‌شوند، با زبان اشاره ایرانی آشنا شوند و خوشحالیم که واحد فرشتگان با ظرفیتی که دارد می‌تواند در این زمینه نقش مؤثری ایفا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی با اشاره به ضرورت ترویج زبان اشاره ایرانی بیان کرد: گسترش زبان اشاره باید جدی گرفته شود تا ارتباط ناشنوایان با بدنه جامعه تقویت شود. در حال حاضر اگر یک ناشنوا بخواهد با نیروی انتظامی، بیمارستان و نهادهای دیگر ارتباط برقرار کند، ارگان‌ها با مشکل روبه‌رو می‌شوند و نیاز است که زبان اشاره در نهادها و جامعه ترویج شود.

آقامیری خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دارای ۲۳ واحد است و این واحدها موظف خواهند شد که با کمک اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فرشتگان، سالانه حداقل ۳ دوره کلاس آموزش زبان اشاره برگزار کنند. همچنین پس از برگزاری این سه دوره، طبق محاسباتی که انجام داده‌ایم و با توجه ظرفیت تعداد نفرات در هر کلاس، حدود ۶ هزار نفر با زبان اشاره توسط دانشگاه آزاد اسلامی آشنا خواهند شد که این کار ارزشمندی است.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی داریم که دانشجویان ناشنوای واحد فرشتگان را به کشورهای همسایه مانند افغانستان، عراق و... بورس کنیم تا این واحد دانشگاهی به معنای حقیقی کلمه، واحد بین‌الملل فرشتگان باشد و قطعاً چشم‌انداز خوبی در این حوزه اتفاق می‌افتد. امیدوارم به‌زودی شاهد اولین دوره فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فرشتگان باشیم.

منبع: آنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1089372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =