سخنی با خانواده بزرگ استقلال

تزریق آرامش در هر خانواده‌ای بر عهده پدر و مادر است و این مهم در فوتبال به کادر فنی بسط داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- محسن سلیمانی سرشت؛ هفته پانزدهم لیگ برتر با دیدار پرسپولیس- پیکان به پایان رسید.هفته‌ای که استقلال از رقیب سنتی خود عقب افتاد تا بار دیگر این پرسپولیس باشد که برای قهرمانی نیم فصل پیشتاز می‌شود. حال هواداران استقلال از این موضوع به شدت ناراحت هستند و انتظار بیشتری از مدیریت و کادر فنی تیم محبوبشان دارند.در این خصوص در یادداشتی کوتاه تیم استقلال را از حیث روانشناسی مورد نقد و بررسی قرار دادیم؛ سرمربیان خوب و موفق عموما هم در زمین تمرین، هم کنار زمین مسابقه و در مصاحبه‌ها ضمن رعایت احترام بازیکنان خود و بازیکنان و سرمربیان حریف در زمینه تذکر دادن به بازیکنان با کدگذاری‌های تصویری سخن می‌گویند. و شیوه بازی تیم و پیاده کردن نکات لازمه را به خوبی می‌دانند ولی مربیان دستپاچه و عصبی ضمن پرخاشگری و ایجاد درگیری بهترین تیم‌ها را نیر فشل و ترسو میکنند.

مَثلی است در روانشناسی کودک، کودکان ترسو پرورش یافتگان مادران خرافی و پدران دیکتاتورند. بنابراین کادر فنی فعلی که سؤال ارباب جراید و نقد دلسوزان را بر نمی‌تابد و هم از کنار زمین هم در مصاحبه‌ها و هم در پاسخگویی فرافکنی می‌کند، استرس را به سخت ترین وجه به افراد تیم خود منتقل میکند و در صورت حضور تماشاگران در ورزشگاه جو را خراب می‌کند. حتی اعتراض به داوری هم میتواند ضمن برهم زدن تمرکز بازیکنان خودی تمرکز داوران را بردهم زند و کادر فنی و بازیکنان را در معرض اخراج و محرومیت قرار دهد و طبعا در این رهگذر هم تیم آسیب می بیند و هم رتبه در جدول رده بندی.

مشکل دیگر استقلال عصبیت کاپیتان استقلال است. دیروز فیلمی از رونالدو در تیم ملی پرتقال دیدم که چگونه بازیکنی کم تجربه که بعلت استرس از زدن پنالتی  خودداری میکرد را  با ادبیاتی آموزشی چنان مجهز کرد که بازیکن پشت توپ قرار گرفت و به بهترین شکل انجام وظیفه نمود.

قدرت رهبری در عصبیت و پرداختن به امور اجتماعی نیست اگرچه امر پسندیده است ولی هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.

در طول تمام لحظات بازی نگران درگیری‌های وریا با نورافکن بودم طبعا از وریا که در سن و سال و جایگاه و مرتبه بالاتریست خونسردی بیشتری را انتظار داریم. البته مشکلات آبی‌ها زیاد است اما بنظر می‌رسد که بزرگترین مشکل استقلال فنی نیست بلکه اخلاقیست، از مدیریت تا بازیکنان باید جایگاه خود را بشناسند و سعه صدر پیشه کرده و در رفع این معضل چندین ساله (پس از درگذشت مرحوم پورحیدری) بکوشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =