سهیل مهدی:‌ دیدارهای لیگ برتر را در فیفادی برگزار نمی‌کنیم

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: سه هفته از لیگ برتر را قبل از نوروز برگزار کرده و در فیفادی طبق قانون مسابقات را برگزار نخواهیم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سهیل مهدی درباره احتمال تغییر برنامه دیدارهای لیگ برتر به دلیل برگزاری متمرکز رقابت های انتخابی جام جهانی در خرداد ۱۴۰۰ اظهار داشت: این فشار به برنامه مسابقات در سطح دنیا رخ می‌دهد. پیش از این قرار بود لیگ قهرمانان آسیا به شکل رفت و برگشت برگزار شود و با وجود اینکه ما پیشنهاد داده بودیم فصل جدید این رقابت ها پس از پایان لیگ کشورهای غرب آسیا انجام شود، کنفدراسیون فوتبال آسیا لیگ قهرمانان را در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌کند.

وی افزود: همه منتظر بودیم مسابقات انتخابی جام جهانی به شکل رفت و برگشت برگزار شود و برنامه ریزی سرمربی تیم ملی هم روی همین موضوع بود اما به نظر می‌رسد این رقابت ها هم به شکل متمرکز در فیفادی خرداد انجام می‌شود. طبق مشورتی که با تیم ها داشتیم از آنها اجازه گرفتیم نیم فصل را ادامه داده، سه هفته را برگزار کنیم و در ادامه ایامی که تیم ملی بازی دارد و همچنین زمان برگزاری لیگ قهرمانان به تیم هایی که فارغ از این قضیه هستند، استراحت بدهیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ تصریح کرد: هنوز تقویم تیم ملی از لحاظ برگزاری اردو نهایی نشده و شاید کادرفنی بخواهد از فیفادی نوروز برای اردوی آماده سازی استفاده کند. از طرفی تیم‌ها برنامه ریزی خود را برای این سه هفته انجام داده و ما هم طبق همین موضوع پنجره نقل و انتقالات را تنظیم کرده ایم. در حال حاضر امکان تعطیلی مسابقات وجود ندارد زیرا لیگ قهرمانان و در ادامه تعطیلی های مختلف دیگر را پیش رو داریم. به همین دلیل اگر این سه هفته را برگزار نکنیم، لیگ خیلی فرسایشی می‌شود.

مهدی ادامه داد: اگر جدول اجازه بدهد یک مرحله جام حذفی را هم برگزار می‌کنیم اما دیدار سوپرجام بستگی به برنامه تیم ملی دارد. از ابتدا هم این فضا را در نظر گرفته بودیم اما تاکنون زمان این مسابقه به دو دلیل کرونا و مشخص نبودن فضای استراحت‌ تیم‌ها قطعی نشده است. سعی داریم زمان سوپرجام را هم به زودی اعلام کنیم. به هر حال برخی زمان‌ها برای روزهای فیفا ذخیره شده و ما طبق قانون در ایام فیفادی مسابقات را برگزار نخواهیم کرد.

وی درباره شانس چهار باشگاه ایرانی برای کسب میزبانی لیگ قهرمانان آسیا گفت: بخشی از این موضوع به شرایط و قوانین داخلی هر کشور بازمی‌گردد. براساس نوع برخورد با پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی میزبان را تعیین می‌کنند. باید استانداردهای خاصی فرای استانداردهایی که فیفا و AFC منتشر کرده اند، در نظر گرفته شود. ما موظف به اجرای پروتکل‌های بهداشتی منتشر شده از سوی فیفا هستیم اما باید قوانین داخلی را هم در نظر گرفت.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ در گفت و گو با شبکه تهران اضافه کرد: منطقی‌اش این است به یک تا دو تیم ایرانی میزبانی بدهند. تیم‌های ما باید زمین مسابقه، زمین تمرین، هتل‌ها و سایر شرایط خود برای میزبانی را اعلام کنند. طبق دستورالعملی که از سوی AFC منتشر شده باشگاه‌ها مدارک خود را ثبت کرده‌اند. در نهایت باید دید این اطلاعات تا چه اندازه قوی بوده و آنها موفق خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =