مشارکت 3 هزار استاد در طرح اندیشه تمدن‌ساز دانشگاه آزاد

طرح سراسری اندیشه تمدن‌ساز، با محوریت کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» اثر مقام معظم رهبری در استان های دانشگاه آزاد اسلامی در حال اجراست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، طرح سراسری اندیشه تمدن‌ساز، با محوریت کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» اثر مقام معظم رهبری، به صورت مباحثه مجازی در قالب گروهای چهار تا پنج نفره در همه استان‌های کشور در حال اجراست.

این طرح با استقبال بی‌نظیر استادان مواجه شده است. نشاط، رشد و بالندگی این طرح در مباحثاتی بودن آن است. محتوای طرح اندیشه تمدن‌ساز دارای نکات ویژه و غنی است که پایه اصلی آن آموزه‌های قرآن کریم است.

کتاب « طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن » سخنرانی‌های پیاده شده مقام معظم رهبری است و با وجود اینکه بیش از ۴۷ سال از عمر آن می‌گذرد، بسیار تازه و جذاب است به گونه‌ای که بسیاری از عالمان دینی با شگفتی از محتوای آن یاد می‌کنند.

در طرح اندیشه تمدن‌ساز، اندیشه‌های بنیادین انسان معاصر بر اساس آموزه‌های قرآن کریم با یک رویکرد اجتماعی و مورد نیاز جامعه امروزی که در شکل‌گیری جامعه توحیدی و در نهایت تمدن توحیدی نقش دارد، شکل می‌گیرد و استادان با وجهه علمی و متفکرانه مقام معظم رهبری آشنا می‌شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین یوسفی‌فر مسئول کشوری مربیان طرح اندیشه تمدن‌ساز در این باره گفت: بیش از ۳ هزار نفر از استادان دانشگاه آزاد اسلامی، در قالب ۷۰۰ گروه مباحثاتی و با حضور ۴۰۰ مربی با روحیه جهادی در کل کشور در طرح اندیشه تمدن‌ساز مشارکت دارند، که شیوه‌ای نو در فضای دانشگاه‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: حضور یک کارشناس دینی در جمع استادان و وجود رشته‌های مختلف دانشگاهی، به نوعی باعث عینیت‌بخشی به وحدت حوزه و دانشگاه در طرح اندیشه تمدن‌ساز است. این طرح نمونه عینی استفاده از قابلیت فضای مجازی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی است.

حجت‌الاسلام یوسفی‌فر، بر این باور است که محتوای طرح اندیشه تمدن‌ساز در حکم یک گنج ناشناخته‌ای بوده و به لطف الهی این گنج شناسایی شده و در معرض انتخاب استادان قرار گرفته است.

وی با اشاره به محتوای جذاب کتاب، اظهار داشت: نفس معنوی رهبری و اندیشه عمیق ایشان و اراده الهی باعث رونق و گسترش این طرح شده است به طوری که استادان بدون بحث امتیاز فرهنگی خاصی در این طرح مشارکت کردند، این نشان دهنده تشنگی استادان ما در مباحث معرفتی است. آنان نشان دادند که نسبت به محتوای ارزشمند و معرفت‌افزا کاملا اهل کسب آگاهی و بصیرت و اهل اقدام و عمل هستند.

مسئول مربیان طرح اندیشه‌تمدن‌ساز با اشاره به چشم‌انداز طرح اندیشه تمدن‌ساز گفت: این طرح و ساختار تشکیلاتی آن به این جهت شکل گرفت که اندیشه‌های مقام معظم رهبری در بین فرهیخته‌ترین قشر جامعه یعنی استادان دانشگاه جا بیفتد و در مراحل بعدی به دنبال گسترش آن در میان دانشجویان و کارمندان دانشگاه هستیم.

حجت‌الاسلام یوسفی‌فر در گزارش خود از شش استان پیشتاز در طرح (خوزستان، یزد، ایلام، یاسوج، شهرکرد، لرستان) گفت: استان کهکیلویه و بویراحمد با داشتن ۳۹ نفر مربی و حضور ۱۹۰ نفر استاد در این طرح، بیش از ۸۰ درصد مشارکت را به خود اختصاص دادند. دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در طرح اندیشه تمدن‌ساز جزو ممتازان کشوری است. طرح اندیشه‌تمدن‌ساز در استان خوزستان با ۱۷ گروه آغاز شد و تاکنون به ۲۴ گروه افزایش پیدا کرده است و ظرفیت ارتقاء به گروه‌های بیشتری را دارد.

وی ضمن اشاره به موفقیت‌های طرح اندیشه تمدن ساز در میان استادان دانشگاه افزود: این طرح باعث همبستگی بیشتر استادان شده که موقعیت کرونایی را به یک فرصت تبدیل کرده است.

مسئول مربیان طرح اندیشه تمدن‌ساز با بیان اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در استان یزد یکی از استان‌هایی است که رویش قابل توجهی در طرح داشته است، خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن زارع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، در این زمینه اهتمام زیادی داشته است و تعداد گروه‌های این طرح در این استان از ۱۲ به ۲۹ گروه افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن زارع خود ۱۰ گروه مباحثاتی را در طول هفته مربی‌گری می‌کند و در سفری که برای تقدیر از عوامل اجرایی این طرح به یزد داشتیم به عنوان مربی نمونه و ممتاز از وی تقدیر کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =