فرار مغزها نتیجه عدم مشارکت نخبگان در فعالیت‌های کشور است

رئیس سرای نوآوری رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با بیان این که عدم حمایت مالی از فعالیت فناورانه نخبگان موجب خروج آنها از کشور خواهد شد، تصریح کرد: اگر نخبگان احساس کنند که در فعالیت‌های کشور مشارکت ندارند و تاثیرگذار نیستند، قطعا از کشور خارج خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، برنامه "عصرانه فناوری" به همت معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، عصر امروز با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مدیران سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین برگزار شد.

حاضران جلسه به بیان نکات و چالش های حوزه فناوری و نوآوری و همچنین لزوم تجاری سازی محصولات فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی و سرمایه گذاری بر روی آن ها با هدف اشتغالزایی، جلوگیری از خروج نخبگان‌از کشور، افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت و تبدیل شدن دانشگاه آزاد به دانشگاه نسل سوم پرداختند. 

در ابتدای برنامه روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز در برنامه عصرفناورانه که با حضور مسئولان سراهای نوآوری واحد قزوین برگزار شد، اظهارکرد: دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گیرنده دانشگاه نسل سوم در کشور خواهد بود؛ درواقع یا دانشگاه آزاد در مسیر دانشگاه نسل سوم قرار خواهد گرفت و یا نابود خواهد شد.

وی افزود: شیوع کرونا سبب شد تا برنامه های عصرانه فناوری با کندی مواجه شود اما سعی خواهیم کرد به تدریج، فضای بهتری را برای برنامه های بعدی فراهم کنیم.

در ادامه برنامه، مرتضی موسی خانی رئیس سرای نوآوری رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین درباره چالش های این حوزه بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر پیشرفت قرار دارد و باید برای بازآفرینی خروجی فعالیت های این دانشگاه برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

وی افزود: خوشبختانه بسیاری از فعالیت های فناورانه دانشگاه آزاد مانند خودروی برقی تا کنون به نتیجه رسیده است که جا دارد از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکر ویژه داشته باشیم.

موسی خانی با تاکید بر لزوم ورود محصولات فناورانه دانشگاه آزاد به بازار و تجاری سازی آن ها ادامه داد: اولین چراغ را برای ورود محصولات فناورانه این دانشگاه به بازار را، باید خود دانشگاه آزاد اسلامی روشن کند و واحدهای دانشگاهی برای خرید این محصولات اهتمام ویژه داشته باشند. 

رئیس سرای نوآوری رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با بیان این که عدم حمایت مالی از فعالیت فناورانه نخبگان موجب خروج آن ها از کشور خواهد شد، تصریح کرد: اگر نخبگان احساس کنند که در فعالیت های کشور مشارکت ندارند و تاثیرگذار نیستند، قطعا از کشور خارج خواهند شد؛ وجود برخی چالش ها برای گرفتن وام های ضروری و نداشتن اعتماد به جوانان نخبه باید به زودی برطرف شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم که با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد از فرصت های طلایی به خوبی استفاده کنیم تا شاهد تله کارآفرینی در کشور نباشیم.

در بخش دیگر برنامه امروز، دستاوردها و چالش های استارت اپ باهو، استارت آپ ناوی،استارت اپ دوران، استارت آپ رادمان و استارت آپ جی پی اس مورد بررسی قرار گربت

همچنین ارائه چالش‌ها و فرصت های مرتبط با حوزه فناوری های حوزه حمل و نقل، رباتیک و همچنین بیان نکات مهم در زمینه موفقیت استارتاپ‌ها، از جمله محورهای مهم برنامه عصرانه فناوری امروز بود.

خبرنگار: صفر حسن زاده

انتهای پیام/

کد خبر: 1089427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =