موضوع همسان‌سازی حقوق وزارتین سیاسی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی با اشاره به اینکه موضوع همسان‌سازی حقوق وزارتین سیاسی است، گفت: بسیاری از دانشگاه‌های دولتی اضافه کارها را قطع کرده و فقط توان پرداخت حقوق را دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در صفحه شخصی خود در صفحات مجازی نوشت: موضوع «همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت علوم و بهداشت»، سیاسی است.

شاید سوال باشد که چرا دانشگاه‌های دولتی پذیرای حضور دانشجویان نیستند. به نظر اینجانب از جمله دلایل آن، ناتوانی دانشگاه‌ها در تأمین هزینه‌های مسائلی مانند سلف است. بسیاری از دانشگاه‌های دولتی، اضافه‌کارها را قطع کردند و فقط توان پرداخت حقوق را دارند. در مدتی که معاون دانشجویی بودم برای خرید تجهیزات اوراق قرضه با سررسید سه ساله پرداخت می‌کردند و درواقع در نبود نقدینگی، دولت آینده را مقروض می‌کردند.

در این شرایط شعار «همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارتین»، یک شعار سیاسی است که هر چند می‌تواند موجب خشنودی بدنه محترم هیئت علمی وزارت علوم شود، اما آثار مخرب جدی دارد. قطعاً سال آینده، با این فشار مضاعف به دانشگاه‌ها، آنها توان تأمین مناسب نیازمندی‌های دانشجویان را نخواهند داشت و هر روز شاهد ده‌ها تجمع در سطح دانشگاه خواهیم بود.

توصیه می‌کنم سازمان بسیج اساتید با نادیده گرفتن مسائل صنفی شخصی نسبت به تبیین این موضوع اقدام کنند. معیشت همگان و از آن جمله اساتید محترم بسیار مهم است اما باید از اقدامات پوپولیستی پرهیز کرد و مصالح بلندمدت را فدای منافع گذرا نکنیم.
امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: «چه بسا لذت زودگذر که حزن طولانی به دنبال دارد».

انتهای پیام/

کد خبر: 1089434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مجید IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      0 0
      پس چرا شرکت گاز و امثالهم توان پرداخت 20 میلیون تومان به کارمند معمولی خود را دارد و مشکلی پیش نمیاد؟؟؟ به هیات علمی که میرسه یا معلم که بحثش مطرح میشه، کمبود منابع و مشکلات مطرح میشه، بلد نیستید مملکت داری برید کنار بذارید اهلش بیاد