روسیه از ابتکار چین برای بازگرداندن آمریکا به برجام حمایت می کند

معاون وزیر خارجه روسیه، امروز دوشنبه از گفتگوی مسکو با پکن درباره ابتکار چین برای بازگرداندن آمریکا به برجام و حمایت از این ابتکار خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از تاس؛ «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه با اعلام حمایت مسکو از طرح پکن در خصوص برجام، اعلام کرد که روسیه با آمریکا و چین درباره ابتکار عمل پکن برای برگزاری نشست چندجانبه در خصوص بازگشت ایالات متحده به برجام گفتگو کرده و احتمالاً در آن شرکت خواهد کرد.

ریابکوف در ادامه گفت: ما با هر دو همکار چینی و آمریکایی خود بحث‌هایی داشتیم. ما مخالف مشارکت در این رخداد نیستیم، گرچه واضح است به منظور برگزاری مؤثر این نشست، لازم است که حداقل یک درک تقریبی از چگونگی پایان این نشست ارائه شود.

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که برگزاری چنین نشستی در شرایطی که ضرب‌الاجل ۲۱ فوریه (سوم اسفندماه) ایران برای توقف اجرای پروتکل الحاقی در حال فرا رسیدن است، بسیار حائز اهمیت است.

ریابکوف با توجه به شرط ایران برای لغو تحریم‌های ایالات متحده به منظور ادامه اجرای پروتکل الحاقی گفت: ما از ایالات متحده درخواست می‌کنیم که از خود اراده سیاسی نشان داده و به ایران و دیگر اعضای جامعه بین‌الملل سیگنالی درباره آمادگی خود برای بازگشت به برجام نشان دهد. برای این امر (نشان دادن اراده سیاسی برای بازگشت به برجام)، مهم است که ایالات متحده تمامی تصمیمات تحریمی که اساس سیاست باصطلاح فشار حداکثری به ایران در دوران دولت ترامپ بوده را لغو کند.

ریابکوف در ادامه لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران را به عنوان گامی برای جلوگیری از پیچیده‌تر شدن اوضاع برجام توصیف کرد و از جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد تا خویشتنداری بیشتری در بحث کاهش تعهدات برجامی از خود نشان دهد.

وی در ادامه در خصوص پیشنهاد پکن درباره برجام گفت که در صورت موافقت تمامی طرف‌ها، این نشست برای بازگشت آمریکا به برجام به سرعت قابل سازمان‌دهی است.

ریابکوف توضیح داد: اگر همه شرکت‌کنندگان در این روند تمایل و آمادگی مناسبی از خود نشان دهند، فکر می‌کنم که چنین تماسی مطابق با پیشنهاد شرکای چینی ما، مفید خواهد بود و می‌توان آن را به سرعت سازماندهی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =