رهبران یمنی برای تحقق صلح مصمم هستند/ موضع تعجب‌برانگیز ریاض

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه رهبران این کشور همواره برای تحقق صلح مصمم بوده‌اند، گفت: عجیب است که عربستان از حق خود سخن می گوید و حقوق دیگران را نادیده می گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از المسیره؛ «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن سخنانی را در خصوص آخرین تحولات این کشور مطرح کرد. وی گفت: رهبران یمنی همواره برای تحقق صلح مصمم بوده اند.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن همچنین اظهار داشت: آنچه که در حال حاضر بیش از هر چیزی مانع از تحقق صلح شده است، این است که عربستان یک ائتلاف سیاسی و نظامیِ متجاوز را علیه یمن رهبری می‌کند.

هشام شرف در ادامه سخنان خود نیز یادآور شد: مسأله که برای ما بسیار تعجب برانگیز است، موضع گیری های سران عربستان سعودی است. رهبران سعودی از حق خود برای دفاع از سرزمین‌شان سخن می‌گویند و این درحالی است که حقوق دیگران را نادیده می‌انگارند.

پیش از این نیز هشام شرف گفته بود: حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمنی زمانی متوقف خواهد شد که ائتلاف تحت سرکردگی سعودی حملاتش را به یمن متوقف کند. وی افزود: خطاب به دولت جدید آمریکا و سعودی‌ها می گویم زمانی که حملاتتان به مناطق تحت کنترل ما را متوقف کردید، حملات ما به سمت شما نیز خیلی ساده متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =