۱۰ تا ۲۰ درصد زوجین در کشور گرفتار مشکل ناباروری

مسئول کنگره هفته سلامت مردان با اشاره به اینکه ۱۰ تا ۲۰ درصد زوجین در کشور گرفتار مشکل ناباروری هستند، گفت: در هفته سلامت مردان در فضای مجازی برنامه‌های پرسش و پاسخ برای مردم در زمینه ناتوانی جنسی، ناباروری و مشکلات ادراری مردان برگزار خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ دکتر نیما نریمانی، ارولوژیست و مسئول اجرایی کنگره هفته سلامت مردان اظهار داشت: این کنگره یکم تا ششم اسفند سال جاری به صورت وبینار برگزار می‌شود و مباحث مختلفی در مورد سلامت مردان در آن به بحث و گفت‌وگو گذاشته خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه مردان برخی گمان می‌کنند که بیمار نمی شوند و دسته دیگر در زمان بیماری آن را بروز نمی‌دهند و دیر مراجعه می‌کنند، گفت:  این مسئله سبب بروز مشکلات بیشتر برای مردان می‌شود. همچنین برخی از مردان از بیان مشکلات شان در حوزه بیماری‌هایی مانند ناتوانی جنسی شرم دارند و بر همین اساس امسال تلاش کرده‌ایم این مباحث هرچه بیشتر مورد بحث و گفتگو قرار گیرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: در روز اول برگزاری هفته سلامت مردان موضوعاتی از قبیل ناباروری و عوامل محیطی موثر بر آن، ناتوانی جنسی و درمان آن ،همچنین مسائلی مانند اختلال عملکرد مثانه به خصوص در افراد مسن مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.
 وی بیان داشت: همچنین از شنبه تا چهارشنبه اسفند ماه ،از طریق فضای مجازی اسکای روم و اینستاگرام برای مردم برنامه پرسش و پاسخ در زمینه ناباروری مردان، ناتوانی جنسی و مشکلات انزالی داریم.

دکتر نریمانی خاطرنشان کرد: همچنین در سایت و اینستاگرام مربوط به انجمن اورولوژی ، از طریق انتشار ویدیوهای ۸ تا ۷ دقیقه‌ای در مورد موضوعات گوناگون از قبیل مشکلات پروستات و سرطان مثانه و عفونت ادراری آقایان و غیره، برنامه‌های آموزشی متنوعی جهت افزایش آگاهی مردم عزیز خواهیم داشت.

 وی درباره آمار ناباروری در مردان اظهار داشت: بر اساس برخی از بررسی‌های انجام گرفته به طور متوسط ۱۰ تا ۱۵ درصد زوجین  با مشکل ناباروری در کشور مواجه هستند و از آنجایی که از جمله سیاست‌های کلی کشور حمایت از باروری و درمان ناباروری است تلاش کرده‌ایم که در هفته سلامت مردان به صورت ویژه به این مسئله توجه کنیم.

مسئول اجرایی کنگره هفته سلامت مردان با اشاره به اینکه عنوان اصلی کنگره هفته سلامت مردان امسال مشکل ناباروری و ناتوانی جنسی در مردان است، خاطر نشان کرد: برخی از عوامل زمینه‌ای و مشکلات محیطی می تواند سبب ناباروری در مردان شود بر همین اساس در این کنگره قصد داریم که به مردان و خانواده‌ها این آموزش را ارائه کنیم که چه اقداماتی انجام دهند که کمتر دچار مشکلات مربوط به ناباروری شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =