بودجه شهرداری به ۴۸ هزار میلیارد کاهش یافت/ تکذیب احضار حق شناس

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از کاهش رقم بودجه پیشنهادی شهرداری به ۴۸ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: در جاهایی که احساس کردیم این بودجه تحقق درآمدی ندارد آنرا کم کردیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محسن هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جلسه هم اندیشی امروز بحث درآمدی بودجه بررسی شد، گفت: این جلسه دو ساعته تمام نظرات مطرح شد و درباره بخش درآمدی بودجه تصمیم گیری شد و این بخش یکشنبه مطرح می‌شود. تا اینکه بعداً به بخش هزینه‌ای بودجه برسیم.

وی افزود: آن چیزی که شهرداری به شورا ارجاع داده بود، حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان با تبصره‌ها بود که قبلاً در بودجه وجود نداشت که ۱۶۰۰ میلیارد آن در جاهایی که احساس کردیم تحقق درآمد ندارد کم شد و بودجه به ۴۸ هزار میلیارد تبدیل شد.

هاشمی با اشاره به اینکه لایحه «شهر دوستدار سالمند» در شورای گذشته آمده بود در آن زمان ارجاع به کمیسیون فرهنگی شده بود اما در صحن کمیسیون‌ها نظرات زیادی داشتند و چون بحث سالمند مهم است و پیشنهادات ارائه شده به نظر می‌آمد کارشناسی نشده بود، تعدادی از اعضا تصمیم گرفتند به کمیسیون بازگردد و از ماده ۴ به بعد پس از این بازگشت در صحن بررسی شود.

وی درباره سمت و سوی درآمدهای بودجه گفت: ما در بخش غیرنقدی دچار مشکلیم چون تهاتر اموال کار مشکلی است و جسارت بالایی می‌خواند، چون تغییر قیمت‌ها زیاد است دچار مشکل می‌شوند و این مساله باعث شده اختیارات شهرداران مناطق هم کم شود. و این درآمدها کم شده است.

رئیس شورای شهر تهران درباره فروش املاک شهرداری برای جبران هزینه‌ها گفت: معاونت ترافیک و حمل و نقل عمومی و معاونت عمران از روش تهاتر استفاده می‌کنند که برای فعالیت‌های جاری نیست بلکه در زمینه فروش املاک برای جبران، ۵۰ درصد هزینه را غیرنقدی پرداخت می‌کنند که نوعی استفاده از بودجه غیر نقدی است.

وی، احضار حق شناس به دادسرای نظامی را تکذیب کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =