توان علمی دانشگاه در اختیار رفع نیازهای مردم و جامعه قرار می‌گیرد

دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد در تمامی زمینه ها با سمن های کشور همکاری کرده و توان علمی خود را در اختیار حل چالش ها، موضوعات جامعه و نیاز مردم قرار دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، نشست هم اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی با سمن های فعال وزارت کشور به ریاست احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور مدیران سمن‌ها صبح امروز برگزار شد.

حیدری در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رجب با ارائه گزارشی از ظرفیت ها و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک شبکه بزرگ اجتماعی و مردم نهاد است که مولود انقلاب اسلامی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با کمک حضرت امام خمینی (ره)، پشتیبانی مقام معظم رهبری و حمایت مردم تشکیل شده است، گفت: این دانشگاه بدون هیچگونه کمک دولتی به برکت انقلاب اسلامی، تلاش مدیران و حمایت مردم توانسته به درخواست خیل عظیمی از مشتاقان علم در کشور پاسخ دهد و امروز بیش از 6 میلیون فارغ التحصیل به جامعه تحویل داده است.

 حیدری خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای 20 میلیون مترمربع فضای مسقف، 24 هزار عضو هیأت علمی تمام وقت، 45 هزار عضو هیأت علمی نیمه وقت، یک میلیون و 150 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، آزمایشگاه ها، کارگاه ها، بیش از 400 واحد و مرکز دانشگاهی، حدود 100 آموزشگاه فنی و حرفه ای و 700 مدرسه است که 40 درصد از بار آموزش عالی کشور را برعهده دارد.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از زیرساخت، نیروی جوان و هیأت علمی خوبی برخوردار است، گفت: همچنین حدود 40 هزار پزشک و پرستار در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در تمام نقاط کشور پراکنده شده و رسالت خود را کمک به حل مشکلات مردم می داند، چرا که مجمع عمومی، ولی نعمت و پایداری این دانشگاه از مردم است.

حیدری با تأکید بر لزوم اهمیت ارتباط نزدیک دانشگاه با جامعه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مصمم است که مشکلات جامعه و مردم را به صورت علمی حل کند و به این منظور سامانه ای به نام پایش آزاد راه اندازی کرده که در این سامانه پایان نامه ها و رساله های دانشجویان تحصیلات تکمیلی ساماندهی خواهد شد تا به رفع نیازها و چالش های کشور کمک کند. در این سامانه پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها از مرحله ارائه پروپوزال تا مرحله دفاع بارگذاری و مدیریت شده است. تاکنون موضوعات کلان پژوهشی زیادی در این سامانه بارگذاری شده که نظام موضوعات مربوط به آن احصاء شده و دانشجو می‌تواند از این نظام موضوعات برای پایان‌نامه یا رساله خود استفاده کرده و به حل مشکلات کشور کمک کند.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد در این زمینه با سمن های فعال وزارت کشور همکاری کند تا مشکلات مردم حل شود. چرا که جامعه هدف دانشگاه آزاد اسلامی و سمن ها مشترک است و هر دوی این نهاد برای کمک به مردم تلاش می کنند.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی همچنین طرح «دانشجو در جوار صنعت» را راه اندازی کرده که در این طرح دانشجویان 4 روز در دانشگاه فعالیت کرده و دو روز در یک کارخانه یا صنعت به فعالیت آموزشی خود ادامه می دهند، نتیجه این کار تربیت فارغ التحصیل به عنوان نیروی علمی، مهارتی و اجرایی است.

حیدری تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد در تمامی زمینه ها و به منظور هم افزایی ظرفیت ها با سمن های کشور همکاری کند و گروه های علمی، توان علمی و پتانسیل های خود را در اختیار حل چالش ها و موضوعات جامعه و نیاز مردم قرار دهد.

همچنین در این نشست سمن هایی از جمله جمعیت حامیان زمین، انجمن پایشگران حامی محیط زیست، شبکه سازمان های مردم نهاد جمعیت احیا انسانی (کنگره شصت)، مؤسسه جلوگیری از سوءمصرف مواد مخدر، بنیاد غیردولتی خیریه دکتر نبی، انجمن حمایت از کودکان و نوجوانان توان یاب، انجمن حمایت و یاری از آسیب دیدگان اجتماعی، مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل، انجمن دنیای سالم، بنیاد مردمی محرومیت زدایی از مناطق محروم، مجمع هنرمندان و صنعت گران صنایع دستی، شبکه هماهنگی سازمان های مردم نهاد مدیریت بحران تهران، مرکز غیردولتی احیا و آفرینش صنایع دستی، انجمن مردم نهاد کانگفوتوآ 21 و ... حضور داشتند که مدیران این سمن ها ضمن ارائه نقطه نظرات خود به نحوه تعامل دانشگاه با سمن ها پرداخته و برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089486

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =