تشکیل قرارگاه جهادی بسیج دانشجویی در سی‌سخت/ آغاز فعالیت عمرانی در روزهای آینده

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: فعالیت‌های عمرانی  برای بازسازی منازل مسکونی از روزهای آینده آغاز خواهد شد و اکنون در حال شناسایی میزان خسارت‌های وارده هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،  قرارگاه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویر احمد برای امدادرسانی به مردم زلزله‌زده منطقه میان یاسوج و سی‌سخت در حال تاسیس است. 

سید یوسف یوسف‌زاده در گفت‌وگو با ایسکانیوز ضمن اعلام این خبر بیان کرد: گروه جهادی «شهید رستمی» بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج از همان ابتدای وقوع حادثه برای امدادرسانی به مردم در شهر سی‌سخت حاضر شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود 12 دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در منطقه حضور دارند و مشغول آواربرداری و  خروج اثاث منازل از زیر آوار هستند. همچنین بسیج دانشجویی آمادگی  دارد در صورت نیاز در روزهای آینده گروه‌های جهادی بیشتری به این شهر اعزام کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج مطرح کرد: از روز گذشته گروه جهادی سلامت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در شهر سی‌سخت مستقر شده و فعالیت خود را  در راستای درمان مردم آسیب دیده و آموزش پروتکل‌های بهداشتی آغاز کرده است. 

وی با بیان اینکه شهر سی‌سخت بین گروه‌های جهادی مختلف تقسیم بندی شده است، گفت: بسیج دانشجویی واحد یاسوج همراه با بسیج سایر دانشگاه‌های استان و گروه‌های امدادی در حال کمک‌رسانی به مردم و تخمین میزان خسارت‌های وارده شده است. 

یوسف‌زاده با بیان اینکه حدود 50درصد منازل مسکونی شهر دچار آسیب شده است، گفت: در حال حاضر خانواده‌ها در سالن‌های در نظر گرفته شده اسکان داده شده‌اند و گروه‌های جهادی در حال تامین بودجه و کمک های نقدی برای آغاز ساخت و ساز منازل هستند. 

این دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج ادامه داد: در حال حاضر کمک‌های مردمی تنها گزینه برای امداد رسانی به مردم سی‌سخت است.

وی در خصوص کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان شهر سی‌سخت عنوان کرد: مردم زلزله زده سی سخت به دلیل سرمای هوا و بیماری کرونا در شرایط مساعدی قرار ندارند و اگر قرار است کمک‌های مردمی یا سازمان یافته به این شهر ارسال شود باید در کمترین زمان ممکن این اتفاق رخ دهد. اقلام غذایی خشک مانند کنسرو و وسایل گرمایشی مانند بخاری، هیتر و پتو از مهمترین کمک های ارسالی مردم به این شهر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیاز به حضور نیروهای جهادی از سایر استان‌ها نیست، گفت: فعالیت‌های عمرانی برای بازسازی منازل مسکونی از روزهای آینده آغاز خواهد شد و اکنون در حال شناسایی میزان خسارت‌های وارده هستیم و پس از آن گروه‌های جهادی تخصصی برای فعالیت‌های عمرانی وارد این شهر می‌شوند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1089494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =