تخصیص بودجه ۲۰ هزار میلیاردی برای حراست از تالاب‌ها 

رئیس سازمان محیط زیست گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای حراست از تالاب‌ها تخصیص داده شد در حالی که با توجه به تحریم‌ها درآمدهای ارزی کشور متاثر شده بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ عیسی کلانتری، در همایش بزرگداشت پنجاهمین سالگرد انعقاد کنوانسیون رامسر به مشکلات حدود چهار سال اخیر کشور اشاره کرد و گفت: با وجود این مشکلات ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای حراست از تالاب‌ها تخصیص داده شد در حالی که با توجه به تحریم‌ها درآمدهای ارزی کشور متاثر شده بود.

وی به موضوع به خطر افتادن حیات تالاب‌ها به دلیل بی‌توجهی به سیاست‌های توسعه پایدار و مصرف بیش از حد آب نیز پرداخت و گفت: توجهی که در دولت دوازدهم و بخشی در دولت یازدهم با وجود تحریم‌ها به تالاب‌ها شد در دوران ۵۰ ساله کنوانسیون رامسر بی‌نظیر بود.

کلانتری با اشاره به تخصیص ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حراست از تالاب‌ها در دولت تدبیر و امید اظهار کرد: تالاب‌ها در جهان و به‌ویژه در ایران در شرایط مناسبی نیستند. با توجه به اینکه در ایران نیز در سه دهه گذشته سیاست‌های توسعه پایدار مورد توجه نبوده است. بهره‌برداری بیش از حد از منابع آب، محیط زیست و تالاب‌ها را با خطر جدی مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه کنوانسیون رامسر ۵۰ سال پیش برای حفاظت و حمایت از تالاب‌های جهان در شهر رامسر منعقد شده است گفت: تالاب‌ها در دنیا قلب اکوسیستم است. و تالاب‌ها در ایران به دو دلیل شرایط خوبی ندارند؛ نخست اینکه به توسعه پایدار توجه نشده است و با مصرف بیش از حد آب و توسعه نامتوازن روبرو هستیم، دوم اینکه تغییر اقلیم بر حیات تالاب‌ها تاثیر گذاشته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: دولت برای حفاظت و حراست از تالاب‌ها سرمایه‌گذاری های سنگینی انجام داده است اما به دلیل اینکه سیاست‌های توسعه پایدار در کشور به‌ویژه در سه دهه گذشته مورد توجه نبود، بهره‌برداری بیش از حد از منابع آبی کشور، محیط زیست کشور و حیات تالاب‌ها را با خطر جدی مواجه کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =