مقام صهیونیست: در صورت بازگشت به برجام، با آمریکا همراه نمی شویم

رژیم صهیونیستی می‌گوید اگر دولت بایدن خواستار بازگشت به برجام باشد؛ تل‌آویو در این زمینه با سیاست واشنگتن همراه نخواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از یورونیوز؛ «گیلعاد اِردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، در گفتگو با رادیوی ارتش این رژیم، ضمن اشاره به توافق هسته‌ای ایران مدعی شد: چنانچه دولت واشنگتن بخواهد به آن توافق برگردد، ما قادر نخواهیم بود بخشی از چنین فرآیندی باشیم.

این در حالی است که مشاوران بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز پیش از این گفته بودند که آغاز گفتگوی مقامات این رژیم با مقامات دولت جدید واشنگتن ممکن است به ‌اشتباه این باور را القا کند که اسرائیل با توافق هسته‌ای جدید با ایران نیز موافق است.

اِردان در ادامه این ادعا افزود: ما فکر می‌کنیم که اگر آمریکا به همان توافقی که از آن خارج شده برگردد، اهرم (چانه‌زنی) خود را به کلّی از دست خواهد داد. به محض آنکه تحریم‌ها لغو شوند، ایرانی‌ها دیگر انگیزه‌ای برای مذاکره و رسیدن به توافقی که امکان هسته‌ای شدن را از میان بردارد؛ نخواهند داشت.

ادعاهای اردان در حالی است که ایران می گوید یک بار برای همیشه توافق کرده و اکنون نوبت آمریکا است که بدون هیچ پیش شرطی به برجام باز گردد.

اما، دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا مدعی شده که تنها در صورتی خواستار بازگشت به برجام است که ایران اجرای کامل تعهدات خود را از سر بگیرد.

این درحالی است که ایران می گوید کاهش تعهداتش واکنشی است به بدعهدی آمریکا و تعلل اروپا در برآورده کردن وعده های برجامی و هرگونه بازگشتی نیز منوط به لغو تحریم های ضدایرانی خواهد بود.

همچنین، ایران هشدار داده که در صورت تداوم رفتار منفعلانه اروپا و اصرار آمریکا به بدعهدی، اجرای پروتکل الحاقی به برجام را از روز ۲۳ فوریه (۵ اسفندماه) متوقف خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =