واکنش وزارت خارجه عراق به حمله موشکی به اربیل

وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه ای به حمله موشکی اخیر به فرودگاه اربیل واکنش نشان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از اخبار العراق؛ وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله موشکی صورت گرفته به فرودگاه اربیل را محکوم می‌کند.

در این بیانیه تاکید شده است: دولت عراق از هیچ تلاشی برای مبارزه با عناصر باقی مانده از گروه‌های تروریستی در هر شکل و عنوانی فروگذار نخواهد کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد که تحقیقات از سوی یک کمیته مشترک متشکل از طرف‌های امنیتی دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان عراق ادامه دارد.

وزارت خارجه عراق ادامه داد که بغداد همه اقدامات لازم برای مجازات عاملان ارتکاب چنین اقداماتی و تحویل آنها به سیستم قضایی را اتخاذ خواهد کرد.

پیش از این، سخنگوی ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا در عراق گفت که در حمله خمپاره‌ای شامگاه دوشنبه به اربیل یک پیمانکار غیرنظامی کشته و پنج پیمانکار دیگر و نیز یک نظامی آمریکا زخمی شدند.

در همین حال، کانال تلگرامی «صابرین نیوز» هم به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد که در جریان عملیات راکتی علیه پایگاه آمریکایی در اربیل عراق، یک فروند هواپیمای سوپر کِی‌اِن‌سی ۳۵۰ متعلق به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) آسیب جدی دیده و یک فروند پهپاد ام‌کیو ۱ سی نابود شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =