انجام فعالیت‌های فرهنگی با مدیریت و حضور فعال دانشجویان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر با تأکید بر فعال سازی کانون های دانشجویی بر برنامه ریزی، مدیریت و اجرای فعالیت های فرهنگی توسط دانشجویان تأکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در جلسه شورای فرهنگی واحد بوشهر با تبریک ماه رجب گفت: ماه رجب، ماه خدا، ماه توحید و هم‌نشینی با محبوب و سخن گفتن با باری تعالی و نویدبخش فصل جدیدی از بندگی در درگاه عبودیت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با قدردانی از اقدامات و فعالیت های فرهنگی انجام شده تصریح کرد: بحمداله با توجه به رویکرد سازمان و تمرکز بر مسائل حوزه فرهنگ و مردم، در این راستا فعالیت های بسیار اثربخشی برنامه ریزی و اجرایی شده است که آمارها بیانگر رشد کمی و کیفی نسبت به گذشته است.

عبدالهی با تأکید بر ایجاد کانون های دانشجویی ترکیبی رشته های مختلف تحصیلی، اظهار کرد: قطعا فعالیت کانون های دانشجویی با رویکرد و زمینه علمی در بستر فعالیت های فرهنگی جذاب تر خواهد بود.

وی ادامه داد: کانون های دانشجویی ترکیبی به ویژه در رشته های فنی و مهندسی می توانند حلقه های وصل را در دانشگاه شناسایی کرده و موتور محرک دانشجویان در گرایش به فعالیت های همه جانبه شوند.

این مسئول با اشاره به تشکیل گروه های مباحثه ای درباره کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضمن تأکید بر ایجاد گروه های مباحثه ای میان دانشجویان، خواستار ورود فعالانه تر، دقیق تر، کنجکاوانه و مسئولانه تر این گروه ها به مسائل شد.

دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با ابراز خرسندی از استقبال اعضاء هیأت علمی استان بوشهر از حضور در طرح ملی بینش مطهر، عنوان کرد: این دوره های فاخر که رویکرد فرهنگی و معرفتی دارند، موجب تغییر نگاه و روش خواهند شد.

فعالیت 22 نشریه و 16 کانون دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت و عملکرد این معاونت تشریح کرد: تا پیش از این 6 نشریه دانشجویی در استان بوشهر فعال بود که با تأکیدات سازمان و ایجاد محیطی انگیزشی در استان، این تعداد با روندی رو به رشد، به 22 نشریه رسیده است

گرگین در خصوص تعداد نشریات واحدهای استان بوشهر اظهار کرد: از تعداد 22 نشریه فعال، 15 نشریه در واحد بوشهر، 3 نشریه در واحد دشتستان فعال بوده و واحدهای اهرم، دیلم، دلوار و خارگ نیز هر کدام یک نشریه فعال دارند.

وی در خصوص برنامه فرهنگی کرسی های آزاد اندیشی نیز اظهار کرد: تاکنون ثبت نام از 82 گروه صورت گرفته و دوره های آموزشی برگزار شده است و منتظر تأیید نهایی هیئت داوران توسط شورای ناظر بر تشکل های اسلامی استان است.

ان مسئول با اعلام اینکه 25 کانون دانشجویی ثبت شده در استان بوشهر وجود دارد، توضیح داد: از این تعداد، 16 کانون در رشته های علوم انسانی و هنر، معماری و پرستاری فعال می باشند که خوشبختانه در ارزیابی استانی مرحله اول جشنواره رشد، تعداد ۹ کانون حد نصاب بالای 100 را کسب کرده و به مرحله کشوری ارسال خواهند شد.

گرگین در خصوص طرح ماندگار فرهنگی تدبر واحد بوشهر نیز گفت: 3 کارگروه در طرح تدبر دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تمرکز و رویکرد بررسی و استخراج مفاهیم بیانیه گام دوم انقلاب، روش های تدریس خلاقانه و سند دانشگاه اسلامی در حال عضو گیری و فعالیت است و در آینده نزدیک جمع بندی مطالعات به صورت پیش نویس سند مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1089530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =