جزئیات بیمه تکمیلی کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی طی دستورالعملی، جزئیات تمدید قرارداد تأمین هزینه بیمه مازاد درمان کارکنان و اعضای هیات علمی را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، محمدمهدی فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل «تمدید قرارداد تأمین هزینه بیمه مازاد درمان کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها، رؤسای واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش عمومی و مهارتی (سما) ابلاغ کرد.

فداکار در این دستورالعمل تأکید کرده است: شیوه‌نامه تأمین هزینه مازاد درمان کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی برای مدت یک سال از تاریخ 1/11/99 تا 30/10/1400 ابلاغ می شود.

براساس بندهای این دستورالعملی، با توجه به اینکه قرارداد بیمه تکمیل درمان کارکنان دانشگاه در سال 1400-1399 پس از برگزاری مناقصه با شرکت بیمه ملت منعقد شده، مقتضی است واحدهای دانشگاهی و دبیرخانه های هیأت امنای استان ها ضمن اطلاع‌رسانی تعهدات قرارداد و شرایط بیمه تکمیلی به تمامی کارکنان و اعضای هیأت علمی (تمام‌وقت و پاره‌وقت)، نسبت به واریز حق عضویت تمام اعضا مطابق با دستورالعمل و شیوه‌نامه اقدام معمول را به عمل آورند.

شیوه نامه بیمه مازاد درمان کارکنان دانشگاه که به تفصیل در اختیار واحدهای دانشگاهی قرار گرفته است، شامل مواردی ازجمله شرایط عضویت و قطع عضویت، زمان عضویت، مدت قرارداد، پرداخت حق عضویت، نحوه پرداخت حق عضویت، شرایط استفاده از تعهدات بیمه، استثنائات، نحوه پرداخت خدمات خارج از کشور، مقررات و شرایط مختلف، مهلت تحویل مدارک، هزینه های درمانی قابل پرداخت و میزان تعهدات است.

براساس این شیوه‌نامه، تمامی کارکنان و اعضای هیات علمی تمام‌وقت و نیمه‌وقت (رسمی، قراردادی و ساعتی که دارای مجوز رسمی از سازمان مرکزی باشند) که دارای دفترچه بیمه‌گر پایه و افراد تحت تکفل آنها در شمول استفاده از مزایای این طرح هستند. متقاضیان باید تمایل عضویت خود و افراد زیرمجموعه در بیمه مکمل را حداکثر تا شنبه 2/12/99 با مراجعه به سامانه ساجد جامع دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی sajed.iau.ir اعلام کنند .

افراد تحت تکفل عبارتند از همسر، فرزندان ذکور (حداکثر تا سن 22 سالگی تمام و در صورت اشتغال به تحصیل دانشگاهی اعم از داخل و یا خارج کشور، تا سن 25 سالگی تمام و جهت دانشجویان پزشکی تا سن 26 سالگی تمام و فرزندان اناث تا زمان اولین ازدواج)، پدر، مادر و هر یک از افراد خانواده که تحت تکفل کارکنان هستند.

گفتنی است، تمامی کارکنان مونث می توانند همسر و فرزندان خود را که تحت تکفل نباشند، مشروط بر داشتن دفترچه بیمه‌گر اول، با پرداخت کل حق عضویت (سهم کارمند و دانشگاه) به عضویت بیمه مکمل درآورند و در صورتی که پدر، مادر و همسر تحت تکفل نباشند، می توانند با پرداخت کل حق عضویت (سهم کارمند و دانشگاه) توسط عضو اصلی، به عضویت بیمه مکمل درآیند.

در این شیوه نامه تأکید شده است: حق عضویت هریک از اعضای اصلی تمام وقت و افراد تحت تکفل آنان ماهانه 767.905 ریال است، که مبلغ 905/277 ریال آن توسط سازمان مرکزی و مبلغ 000/490 ریال آن توسط اعضا پرداخت می شود. حق عضویت هریک از اعضای اصلی نیمه وقت و افراد تحت تکفل آنان نیز ماهانه 767.905 ریال است که مبلغ 952/138ریال آن توسط سازمان مرکزی و مبلغ 953/628 ریال آن توسط اعضا پرداخت می شود.

حداکثر سن متقاضیان برای بهره مندی از خدمات بیمه مکمل70 سال است و حق عضویت برای سنین 70 تا80 سال با 50 درصد افزایش (ماهانه 1.151.858 ریال) و 80 به بالا با 100 درصد افزایش (ماهانه 1.535.810 ریال) است. سهم سازمان برای تمامی گروه های سنی، 905/277 ریال برای اعضای اصلی تمام وقت و افراد تحت تکفل و مبلغ 952/138 ریال برای اعضای اصلی نیمه وقت و افراد تحت تکفل بوده و مازاد بر آن برعهده اعضا است.

تمامی کارکنان دانشگاه بدون مشمولیت دوره انتظار می‌توانند از مزایای بیمه مکمل با رعایت ضوابط مربوط بهره‌مند شوند.

براساس بندهای این شیوه نامه؛ حداکثر مهلت تحویل مدارک، صورت هزینه‌های بیمارستانی، پاراکلینیکی و دندانپزشکی کارکنان دو ماه بعد از انجام هزینه بوده و واحدها مکلفند در مدت تعیین‌شده نسبت به تحویل مدارک اقدام کنند. پس از انقضای مهلت مذکور، بیمه مکمل تعهدی نسبت به پرداخت خسارت نخواهد داشت.

هزینه های درمانی قابل پرداخت و میزان تعهدات :

ردیف

نوع تعهدات

حداکثرتعهدات

(ریال )

فرانشیز

(درصد )

توضیحات

1

اعمال بیمارستانی و جراحی

200.000.000

10

جبران هزینه های بستری ،جراحی و Day care در بیمارستان یا مراکز جراحی محدود( Day care به اعمال جراحی اطلاق می شود که نیازمند مراقبت کمتر از یک شبانه روز باشد )،داروهای مربوط به سرطان

2

اعمال جراحی مهم با احتساب بند( 1 )

400.000.000

10

اعمال جراحی مربوط به سرطان، مغز و اعصاب مرکزی و نخاع(به استثنای دیسک ستون فقرات)، گامانایف، قلب، پیوند ریه، پیوند کبد، پیوند کلیه و پیوند مغز استخوان

3

زایمان و سزارین

40.000.000

10

جبران هزینه های زایمان طبیعی و سزارین

4

نازائی و ناباروری

40.000.000

10

جبران هزینه های اعمال جراحی مرتبط، IUI ،ZIFT ،GIFT،میکرواینجکشن و IVF

5

پاراکلینیکی (1)

40.000.000

10

جبران هزینه های رادیوگرافی ،آنژیوگرافی عروق محیطی ،آنژیوگرافی چشم ،سونوگرافی ،ماموگرافی ،انواع اسکن ،ام آر آی ،پزشکی هسته ای (اسکن هسته ای و درمان رادیو ایزوتوپ)،دانسیتومتری –پت اسکن

پاراکلینیکی (2)

جبران هزینه های آندوسکوپی، خدمات تشخیصی قلبی و عروقی شامل انواع الکترو کاردیوگرافی، انواع اکوکاردیوگرافی، انواع هولتر مانیتورینگ، تست ورزش، آنالیز پیس میکر، تیلت تست، EECP، خدمات تشخیصی تنفسی (اسپیرومتری و PFT)، خدمات تشخیصی الکترومیلوگرافی و هدایت عصبی، الکتروانسفالوگرافی، خدمات تشخیصی یورودینامیک، خدمات تشخیصی و پرتو پزشکی چشم مانند اپتومتری، پریمتری، بیومتری و پنتاکم و شنوایی سنجی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی ،تزریق مفصلی

جراحیهای مجاز سرپایی

جبران هزینه شکستگی و در رفتگی، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون، لیپوم، بیوپسی، تخلیه کیست

آزمایش

جبران کلیه هزینه های آزمایشگاهی به استثنای چکاپ گروهی،آزمایشات استخدام ،اعتیاد ،آزمایشات تائید صلاحیت یا اخذ جواز کار،آزمایشات ازدواج و آزمایشات پزشکی قانونی به منظور موضوعات حقوقی و قانونی

6

رفع عیوب انکساری هر چشم

30.000.000

10

جبران هزینه های جراحی مربوط به رفع عیوب انکساری چشم در مواردی که به تشخیص پزشک معتمد بیمه مکمل درجه نزدیک بینی یا دوربینی ،آستیگمات یا جمع قدر مطلق نقص بینایی هر چشم (درجه نزدیک بینی یا دوربینی به علاوه نصف آستیگمات )3دیوپتر یا بیشتر باشد

7

آمبولانس

4.000.000

10

جبران هزینه های آمبولانس داخل و خارج شهر

8

ویزیت ودارو

5.000.000

10

شامل ویزیت کلیه پزشکان طبق تعرفه وزارت بهداشت و درمان و پرداخت دارو بر اساس فهرست داروهای مجاز کشور صرفاً مازاد بر سهم بیمه گر اول و خدمات اورژانس در موارد غیر بستری

9

دندانپزشکی

15.000.000

10

جبران هزینه خدمات دندانپزشکی و جراحی لثه (به استثناء کلیه خدمات زیبایی ) شناورتا سقف تعهدات 4 نفر- بیهوشی برای انجام خدمات دندانپزشکی از سقف تعهدات دندانپزشکی قابل پرداخت می باشد

10

داروی بیماریهای خاص

100.000.000

10

داروی بیماری های خاص شامل MS، تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و دیابت نوع 1

* مجموع تعهدات بیمه مکمل در مورد بندهای 1، 2 و 7 برای هر یک از بیمه شدگان مبلغ 400.000.00 ریال است.

«مجموع مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه ملت»

بیمه ملت در کلیه حوزه‌های بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری، مراکز چشم پزشکی، پاراکلینکی و... در کلیه استان‌های کشور، مجموعا 2800 مرکز درمانی طرف قرارداد است.

بیمه‌شدگان می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه، از خدمات این مراکز به صورت برخط استفاده کنند:

http://melat.ir/app/marakez-khadamat/17006/list-marakez-darmani

مراکز خسارت درمان

1- شبکه داخلی بیمه ملت

بیمه ملت مجموعا 52 مرکز خسارت درمان در سراسر کشور دارد.

2- شبکه ارزیابان رسمی خسارت

مطابق آیین‌نامه شماره 85 بیمه مرکزی این شبکه در سراسر کشور فعالیت دارند و بیمه ملت با تعداد 110 ارزیاب رسمی قرارداد همکاری دارد.

اپلیکیشن بیمه ملت

بیمه‌شدگان بیمه ملت می‌توانند با دانلود نسخه اندروید اپلیکشین بیمه ملت (قابل دسترس در سایت بیمه ملت، کافه بازار و Google Play ) و استفاده از کدملی خود به عنوان نام ‌کاربری و رمز عبور، از خدمات ذیل استفاده کنند:

1- جزئیات تمامی بیمه‌نامه‌هایی که نزد بیمه ملت صادر شده‌اند

2- مبالغ استفاده شده مبالغ باقی‌مانده و همچنین تعهدات اصلی قرارداد درمان به تفکیک بیمه‌شدگان اصلی و تحت تکفل

لینک دانلود اپلیکیشن بیمه ملت:

http://www.melat.ir/app/noavari-bimeh-melat/16607/mobile

روش‌های دریافت معرفی نامه

770 مرکز درمانی بیمه ملت مجهز به سیستم معرفی‌نامه آنلاین هستند.

1- از طریق اینترنت بیمه

2- مراجعه به مراکز خسارت بیمه ملت

تماس با بیمه ملت

مرکز پیام بیمه ملت با شماره 02185333 آمادگی پاسخگویی به سوالات همکاران محترم در دانشگاه آزاد هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089559

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =