وظیفه دولت است که از دانشگاه آزاد حمایت کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نقش موثر دانشگاه آزاد با یک میلیون دانشجو در آموزش عالی کشور غیر قابل کتمان است و دولت به جهت همین تاثیرگذاری باید ازین دانشگاه حمایت کند.

رضا حاجی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به جزئیات جلسه کمیسیون آموزش با محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مطالبات دانشگاه آزاد اسلامی در برخی از نهادهای دولتی، از جمله موضوعات مهمی بود که در این جلسه مطرح شد؛ توجه این دانشگاه به سراهای نوآوری و لزوم توسعه این سراها در بخش‌های مختلف کشور، نظارت بیشتر بر کیفیت آموزش و گواهینامه‌های صادر شده نیز از جمله موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.

حاجی پورافزود: البته نمایندگان مجلس شاهد پویایی ایجاد شده در دانشگاه آزاد اسلامی هستند و احساس می‌شود با وجود شرایط کرونایی، پویایی خاصی در این دانشگاه ایجاد شده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: بدهی برخی نهادهای دولتی به دانشگاه آزاد اسلامی نزدیک به ۲هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود که کمیسیون آموزش به صورت جدی به این بحث ورود پیدا کرده است. بخشی از مشکلات موجود در دانشگاه آزاد نیز به دلیل همین موضوع است که باید به زودی برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون آموزش غیر از مسئله پرداخت مطالبات، از دولت برای حمایت بیشتر از دانشگاه آزاد اسلامی درخواست کمک کرده است. نقش دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی کشور با داشتن بیش از ۱ میلیون دانشجو، غیر قابل کتمان است و دانشجویان آن دستاوردهای زیادی را در بخش‌های مختلف داشته‌اند. لذا دولت وظیفه دارد که از دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کند.

تصمیم گرفتیم دانشگاه مستقل باشد

حاجی پور درباره جلسه اخیر این کمیسیون با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهارکرد: این جلسه بیشتر با هدف مطالبه‌گری اعضای کمیسیون آموزش در زمینه تجمیع برخی از دانشگاه‌ها تشکیل شد که وزیر نیز در این زمینه قول‌هایی را به نمایندگان مجلس داد تا دانشگاه‌ها در کل کشور، استقلال خود را داشته باشند.

وی افزود: نزدیک به ۶۴ دانشگاه به دنبال تجمیع در شهرستان‌ها بودند تا زیر نظر استان فعالیت داشته باشند. در جلسه کمیسیون تصمیم گرفتیم این دانشگاه‌ها استقلال خود را حفظ کنند و زیر نظر وزارت علوم باشند.

حاجی پور ادامه داد: موضوع واگذاری خوابگاه‌ها، تسهیل ازدواج جوانان، توسعه خوابگاه‌های متاهلی، کاهش زمان جذب هیئت علمی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های علوم پزشکی... نیز جزء موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های علوم پزشکی اضافه کرد: مجلس درحال تلاش است تا این فرآیند به زودی انجام شود؛ البته دانشگاه آزاد باید این اقدام را جداگانه انجام دهد اما در زمینه دانشگاه‌های دولتی درحال تلاش هستیم تا به زودی انجام شود. البته که این اقدام به بودجه چندان زیادی احتیاج ندارد و دولت باید مساعدت‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1089567

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =