قیام امام حسین‌(ع) حکومت اسلامی را از انحراف نجات داد

نماینده اهل سنت مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام حسین علیه‌السلام با قیام خود از انحرافات و فساد در حکومت اسلامی جلوگیری کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، مولوی نظیر احمد سلامی در هفتمین همایش «قیام امام حسین علیه‌السلام از دیدگاه اهل سنت» که در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی رهبری در اهل سنت زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: امام حسین علیه‌السلام برای جلوگیری از خروج حکومت از مسیر اصلی و انحرافاتی که در حکومت به‌وجود آمده بود، قیام کرد.

وی با بیان اینکه اگر قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام نبود، انحراف‌ها و فسادها در حکومت یزید مشروعیت پیدا می‌کرد، اضافه کرد: در حقیقت تفاوت عمده‌ای بین حکومت‌های قبل و بعد از یزید به وجود آمده و خداپرستی جای خود را به مادیات داده بود.

نماینده اهل سنت مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: توجه به نیازهای مردم، خداجویی، عدالت و حفظ بیت‌المال در حکومت یزید کنار گذاشته شده بود و خودکامگی، تبعیض و  بداخلاقی در این حکومت موج می‌زد.

سلامی تبیین کرد: از جمله فضائل اخلاقی امام حسین علیه‌السلام روح پاک و معنویت آن حضرت بود، ایشان لحظه‌ای از یاد خدا غافل نمی‌شد و اوقاتش را به عبادت پروردگار و ذکر دعا و قرائت قرآن می‌گذرانید.

وی مطرح کرد: با گذشت ۱۴۰۰ سال هنوز هم پیام امام حسین علیه‌السلام جهانی و آرمان‌‏هایش زنده است و همگان به عنوان الگو از مکتب امام حسین ایشان بهره‌برداری می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089573

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =