تسریع در افتتاح واحد بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در سوریه

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با سفیر سوریه در ایران بر تسریع در افتتاح واحد بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در سوریه ابراز امیدواری کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، علاءالدین بروجردی معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با شفیق دیوب سفیر سوریه در ایران که صبح امروز در مجموعه حافظ سازمان مرکزی برگزار شد، گفت: در مذاکراتی که با وزیر علوم و مقامات سوری داشتیم، مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی دستاوردهای علمی خود به ویژه در حوزه بایوتکنولوژی را به این کشور منتقل کند. در این زمینه پیشنهاد چهارده‌گانه از جمله راه‌اندازی دانشگاه فناوری‌های نوین حافظیه ارائه شده است.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده، تسلط بر دانش های نوین در تقویت قدرت ملی مهم است و دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر انتقال تجربیات و دستاوردهای علمی و پژوهشی خود به کشور دوست و برادر سوریه، از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

 بروجردی بر تسریع در افتتاح واحد بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در سوریه ابراز امیدواری کرد.

همچنین در این دیدار، دکتر علاءالدین بروجردی معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، پیام دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی به آقای بشار اسد رئیس جمهوری عربی سوریه را به آقای شفیق دیوب سفیر سوریه در ایران تقدیم کرد.

 شفیق دیوب سفیر سوریه در ایران نیز در ادامه این دیدار، با قدردانی از نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به سوریه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه در مقابل یک دشمن مشترک قرار داشتند و اکنون نیز در پیروزی های بدست‌ آمده شریک هستیم. پس از پیروزی بر داعش و گروه های تروریستی، وارد جهاد دیگری در عرصه بازسازی و پیشرفت سوریه در تمامی زمینه ها خواهیم شد که از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه ایران در تمامی پیروزی های دوران نبرد در سوریه شریک بوده، گفت: امیدواریم جمهوری اسلامی ایران در دوران بازسازی سوریه نیز در کنار ما باشد.

سفیر سوریه در ایران تصریح کرد: همکاری در زمینه های علمی یکی از اولویت های جمهوری عربی سوریه با جمهوری اسلامی ایران است. برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی کامل داریم و افتخار بزرگی برای بنده است که امروز پیام دکتر ولایتی را به رئیس جمهور سوریه می رسانم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درخواست دانشگاه آزاد اسلامی برای تأسیس واحد دانشگاهی در دمشق، مورد بررسی قرار گرفته و امیدواریم با تأسیس این واحد دانشگاهی در آینده، شاهد جذب دانشجویانی از سراسر سوریه در این واحد دانشگاهی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =