شرکت های اسلحه‌سازی غرب محرک جنگها در منطقه هستند

عضو هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن به اظهارات روز گذشته مایکل آرون سفیر غیرمستقر انگلیس در یمن مبنی بر ادامه فروش تسلیحات به رژیم سعودی واکنش نشان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از المسیره؛ «عبدالملک العجری» عضو هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن به اظهارات روز گذشته مایکل آرون سفیر غیرمستقر انگلیس در یمن مبنی بر ادامه فروش تسلیحات به رژیم سعودی واکنش نشان داد.

وی اعلام کرد: این اظهارات نشان می دهد که شرکت های اسلحه سازی غربی، محرک پنهان جنگها در منطقه هستند.

العجری گفت: توقف جنگها در منطقه یعنی تهدید خزانه های شما و خشکیدن آن.

گفتنی است که روز گذشته، «مایکل آرون» سفیر غیرمستقر انگلیس در یمن از ادامه فروش سلاح به عربستان سعودی دفاع کرد.

او به شبکه الجزیره گفت که عربستان سعودی هم‌پیمان انگلیس است و هر زمانی که نیاز به سلاح داشته باشد می‌تواند از انگلیس سلاح بخرد و سپس با اشاره به تصمیم دولت آمریکا برای توقف قراردادهای تسلیحاتی با عربستان سعودی و امارات مدعی شد که تصمیم توقف فروش سلاح به عربستان سعودی راه‌حل مناسبی برای بحران یمن نیست.

سفیر انگلیس در یمن در ادامه بدون اشاره به ادامه حملات ائتلاف سعودی در یمن و محاصره همه جانبه این کشور، گفت که «حوثی‌ها» باید اثبات کنند که به دنبال توقف جنگ هستند.

تأکید سفیر غیرمستقر انگلیس در یمن بر عدم توقف فروش سلاح به عربستان سعودی در حالی است که گروههای حقوق بشری سال‌هاست در این کشور خواستار توقف اجرای قراردادهای تسلیحاتی با دولت سعودی به عنوان کشوری که دست به جنایات ضد بشری در یمن زده است، شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =