احتمال استفاده چین از گزینه ممنوعیت صادرات فلزات نادر به آمریکا

گزارشات حاکی از آن است که پکن در حال محاسبه ضرر وارد به پیمانکاران وزارت دفاع آمریکا در صورت ممنوعیت صادرات فلزات نادر از چین به صنایع اسلحه‌سازی آمریکا می‌باشد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از راشاتودی؛ گزارشات حاکی از آن است که بزرگترین تولیدکننده فلزات نادر جهان، چین، در حال محاسبه ضرر وارد به پیمانکاران وزارت دفاع آمریکا در صورت ممنوعیت صادرات فلزات نادر از چین به صنایع اسلحه‌سازی آمریکا می‌باشد.

طبق گزارش جدید فایننشال تایمز، مقامات دولت چین با مدیران این صنعت تماس گرفته‌اند تا متوجه شوند در صورتی که چین صادرات فلزات نادر خود را محدود کند، شرکت‌های آمریکایی و اروپایی تا چه حد آسیب می‌بینند.

فایننشال تایمز به نقل از منابعی که در این مشاوره شرکت داشته‌اند گزارش داد: پکن در این جلسات خواهان آگاهی از این بوده است که در صورت قطع صادرات فلزات نادر چین به آمریکا چقدر طول خواهد کشید تا آمریکا اقدام به تولید فلزات نادر مورد نیاز خود کرده و یا منابعی جایگزین برای آن پیدا کند.

طبق گزارش این مجله، یک مشاور دولت چین گفته است: دولت خواهان این است که بداند آیا اگر چین صادرات این فلزات را ممنوع کند، آمریکا برای ساخت جنگنده‌های اف ۳۵ خود با مشکل روبرو خواهد شد؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1089609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =