نقش پررنگ دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه فناوری

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: در گذشته دانشگاه آزاد در حوزه پژوهشی و توسعه فناوری نقش پررنگی نداشت اما در چند سال گذشته نقش آن در این حوزه پررنگ شده است و شاخص های این دانشگاه در حوزه پژوهش و شاخص های توسعه فناوری رو به بهبود است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ غلامحسین رحیمی شعرباف در یکصد و نود و نهمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف  با اشاره به سه صورت جلسه این جلسه اظهار کرد: برنامه ریزی لازم صورت گرفته است تا کمیسیون تخصصی هنر و معماری تاسیس شود، اعضای حقوقی و حقیقی این کمیسیون نیز مشخص شده‌اند و به زودی اولین جلسه آن برگزار می شود.

معاون پژوهشی وزیر علوم در محل دائمی کمیسیون شورای عالی عتف افزود: حوزه هنر و معماری اثرگذاری بسیار زیادی دارد و وزارت عتف نیز توجه ویژه ای به این حوزه دارد در نتیجه هرچه به این حوزه توجه ویژه شود این اثرگذاری از نظر علمی گسترده تر و مفیدتر می شود.

رحیمی با اشاره به دستورجلسه دوم اظهار کرد: این دستور جلسه در خصوص انجام فعالیت های پژوهشی دانشگاه آزاد بود. این دانشگاه در چند سال گذشته در حوزه فناوری برنامه های بسیار خوبی داشته است و در حال پیاده سازی برنامه های جدید است و به طور کلی حرکت رو به رشدی دارد.

وی تصریح کرد: در گذشته دانشگاه آزاد در حوزه پژوهشی و توسعه فناوری نقش پررنگی نداشت اما در چند سال گذشته نقش آن در این حوزه پررنگ شده است و شاخص های این دانشگاه در حوزه پژوهش و شاخص های توسعه فناوری رو به بهبود است.

دبیر کمیته دائمی عتف با اشاره به دستورالعمل سوم گفت: این دستورالعمل در خصوص گزارش اجرای قانون یک درصد است (یک درصد از بودجه دستگاه ها باید به پژوهش توسط دانشگاه ها اختصاص پیدا می کند) که حدود ۲۱۳ میلیارد تومان از اعتبارات این تبصره را برای سال ۹۸ جذب کنیم که نسبت به اصل اعتباری که قانونگذار و دولت برای این قانون در نظر گرفته اند که حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است فاصله زیادی داریم و نیاز است برنامه های دقیق تری را در این زمینه داشته باشیم تا اعتبارات بیشتری را جذب کنیم.

رحیمی ادامه داد: امیدورایم امسال بتوانیم تمام اعتبارات در نظر گرفته شده و محقق شده ۴۰ درصد را در سامانه ساتع به کمک دانشگاه ها و پژوهشکده ها جذب کنیم (۴۰ درصد اعتبارات تحقیقات برخی دستگاه ها را دانشگاه ها تامین می کنند) تا این اعتبار به سال بعد منتقل نشود و در نتیجه باید به صورتی عمل کنیم که تمام تعهداتی که در سال ۹۹ به دستگاه ها برای انجام پژوهش ها داریم به سال ۱۴۰۰ موکول نشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089610

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =