۵ هزار نیروی گارد ملی در واشنگتن می مانند/احتمال حمله به کنگره

یک عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا مدعی است جمعی از طرفداران ترامپ ممکن است در هفته نخست ماه میلادی مارس، برای او مراسم تحلیف بگیرند و به همین دلیل حضور گارد ملی در واشنگتن تمدید شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از سی ان ان؛ «آدام اسمیت» رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا مدعی است شماری از هوداران دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور که به فرضیه توطئه باور دارند، ممکن است به دنبال اعمال خشونت مشابه آنچه باشند که در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی)، در حمله به کنگره رخ داد.

وی افزود: برای همین، حدود پنج هزار نیروی گارد ملی همچنان تا ۱۲ ماه میلادی مارس (۲۲ اسفند) در واشنگتن دی سی مستقر خواهند بود تا مانع از بالا گرفتن خشونت‌ها از جانب افرادی باشند که مدعی هستند هنوز این احتمال وجود دارد که مراسم تحلیف ترامپ در ۴ مارس (۱۴ اسفند) برگزار شود!

به گفته اسمیت، بعضی از هوادارن ترامپ مدعی هستند که حدود ۷۵ سال پیش، مراسم تحلیف رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۴ مارس برگزار می‌شد؛ برای همین فکر می‌کنند که شاید بتوانند در آن تاریخ بار دیگر به کنگره حمله کنند.

در واقع، درخواست برای تمدید حضور گارد ملی در پایتخت، از سوی پلیس کنگره مطرح شده است حال آنکه پنتاگون نیز در حال همکاری با سازمان‌های انتظامی مربوطه است تا میزان نیروی لازم برای حضور در واشنگتن را تعیین کند.

این در حالی است که با اتمام روند استیضاح ترامپ و تبرئه او از اتهام تحریک مردم برای شورش، او بار دیگر در انظار عمومی ظاهر شده و زبان به انتقاد از مخالفانش از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه گشوده است.

همزمان، خبرها حاکی از اختلاف شدید در اردوگاه جمهوریخواهان از بابت تصمیم گیری درباره تداوم همکاری با ترامپ است.

لیندسی گراهام سناتور ارشد جمهوریخواه هشدار داده که عدم حمایت از ترامپ مانع از کسب اکثریت سنا در دور بعدی انتخابات خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =