یک «خانم» ریاست کمیته برگزاری بازی‌های المپیک را عهده‌دار شد

بعد از اظهارات رئیس پیشین کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو علیه زنان، یک «خانم» ریاست این کمیته را عهده‌دار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ به دنبال اظهارات زن ستیزی که «یوشیرو موری» رئیس پیشین کمیته برگزاری بازی های المپیک توکیو داشت و باعث برکناری وی از این سمت شد، «سیکو هاشیموتو» عهده دار این مسئولیت شد.

Kyodo news در این زمینه با تاکید بر اینکه «سیکو هاشیموتو» به عنوان رئیس کمیته برگزاری بازی های المپیک انتخاب شده، آورده است: وی جای خالی رئیس کمیته برگزاری بازی های توکیو را پذیرفته و جانشین یوشیرو موری شده است که هفته گذشته در میان هیاهوی اظهارات جنسیتی استعفا داد.

هاشیموتو که پیش از این به عنوان وزیر امورخارجه در برگزاری بازی‌های المپیک فعالیت داشت در ملاقاتی که با «یوشیهیده سوگا» نخست وزیر کشور ژاپن داشت استعفایش را از این مسئولیت تقدیم وی کرد.

تجربه بین المللی، دانش در مورد المپیک و پارالمپیک و همچنین درک عمیق از برابری جنسیتی از معیارهای موردنظر برای انتخاب رئیس جدید کمیته برگزاری بازی های المپیک توکیو بود. با لحاظ کردن این معیارها و غربال کاندیداها توسط یک هیات هشت نفره خانم «سیکو هاشیموتو» به عنوان گزینه نهایی تایید شد.

آنچه باعث کنار رفتن «یوشیرو موری» از ریاست سازمان برگزاری بازی های المپیک بود، اظهاراتی بود که وی علیه زنان مطرح کرده بود. موری اینگونه عنوان کرده بود که زنان زیاد صحبت می‌کنند و جلساتی که با حضور زنان عضو کمیته المپیک ژاپن برگزار می‌شد وقت زیادی می گیرد.

مطرح شدن این اظهارات موجب شکل‌گیری هجمه‌هایی علیه یوشیرو موری شد اگرچه وی بابت آنها عذرخواهی کرد اما در نهایت موجب کنار رفتنش از مسئولیتش شد.

انتهای پیام/

منبع:مهر

کد خبر: 1089625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =