لازمه مهار کرونا در دنیا توزیع عادلانه واکسن و لغو تحریم‌ها است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: لازمه مهار ویروس کرونا افزایش همکاری‌های بین‌المللی، توزیع عادلانه واکسن در کل دنیا و لغو تحریم‌ها و محاصره‌های غیرانسانی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ مجید تخت روانچی در نشست عالی‌رتبه شورای امنیت که با موضوع «اطمینان از دسترسی مناسب به واکسن‌های کوید ۱۹» برگزار شد، افزود: کرونا دشمن مشترک بشریت است و آنها را فارغ از نژاد، مذهب و ملیت هدف قرار می‌دهد که برای مبارزه با آن، همکاری و همبستگی عملی همه ملت‌ها یک ضرورت است.

وی با اشاره به امیدهای ایجاد شده برای مقابله با ویروس کرونا با تزریق واکسن ادامه داد باید تلاش‌های جهانی بر تولید انبوه و توزیع عادلانه واکسن کرونا متمرکز شود.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد در عین حال از اینکه تاکنون میلیون‌ها نفر از شهروندان کشورهای در حال توسعه واکسن زده‌اند در حالیکه خیلی از کشورهای در حال توسعه درگیر کرونا حتی به اندازه انگشتان دست نیز واکسن دریافت نکرده‌اند، انتقاد کرد.

تخت روانچی اضافه کرد: تا موقعی که همه در مقابل این ویروس ایمن نشوند، هیچ کسی در هیچ جای جهان ایمن نیست، به ویژه اینکه سرعت گسترش گونه‌های جدید کرونا بسیار بالا است.

وی تاکید کرد: به موازات واکسیناسیون، باید اقدامات دیگری برای کمک به کشورهای در حال توسعه صورت گیرد که در صدر آن رفع فوری تحریم‌های یکجانبه و نیز محاصره‌های غیرانسانی در مناطقی چون یمن و غزه است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: دولت ایران به خاطر توقیف منابع مالی‌اش در خارج به خاطر تحریم‌های غیرقانونی آمریکا نتوانسته است به گونه مناسبی برای جبران خسارات وارده به شرکت‌ها و بخش خصوصی در نتیجه گسترش کرونا کمک کند.

تخت‌روانچی اضافه کرد: برای جلوگیری از عواقب شدیدتر کرونا، از جمله از بین رفتن پیشرفت‌های حاصله در زمینه مبارزه با فقر و تشدید نابرابری در داخل و بین کشورها، چاره‌ای جز موفقیت در مهار ویروس وجود ندارد و لازمه آن نیز افزایش همکاری‌های بین‌المللی، توزیع عادلانه واکسن در کل دنیا و لغو تحریم‌ها و محاصره‌های غیرانسانی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =