آزادی ۵۱ هزار زندانی حوادث رانندگی

یک مقام مسئول در صنعت بیمه از آزادی ۵۱ هزار زندانی حوادث رانندگی از سوی صندوق تامین خسارت‌های بدنی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از صندوق تامین خسارتهای بدنی؛ علی جباری به ارائه گـزارشـی از عملکـرد و فعالیـت های ۷ ساله صندوق تامین خسارتهای بدنی پرداخت و گفت: در مدت قریب به ۷ سال مسئولیت خود ارائه، تدوین و استقرار سامانه جامع و یکپارچه صندوق و مکانیزاسیون عملیات صندوق در حوزه های مختلف عملیاتی، مدیریت بهینه منابع مالی و پیگیری وصول منابع قانونی از جمله اقدامات انجام شده در این مدت بوده است.

مدیر سابق صندوق تامین خسارت های بدنی افزود: موفقیت‌های حاصله، مرهون تلاش های نیروی انسانی جوان، باانگیزه و با نشاط ستاد و شعب صندوق بوده؛ ضمن اینکه دوره فعالیت ۷ ساله صندوق تأمین خسارتهای بدنی در حافظه تاریخی صندوق باقی خواهد ماند.

به گفته جباری، خدمات عظیمی در صندوق صورت پذیرفته است که بی­ شک در صنعت بیمه بی‌­نظیر است.

وی در ادامه به شاخص ترین دستاورد های صندوق در این دوره ۷ ساله پرداخت و گفت: در ۷ سال اخیر بالغ بر ۷۲۰۰۰ میلیارد ریال خسارت پرداخت شده که این میزان در مقایسه با ۴۶ سال گذشته صندوق (از سال ۱۳۴۷ تا پایان سال ۱۳۹۲) که بالغ بر ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال بوده است، بیش از ۴۷۰ درصد رشد داشته است. همچنین طی این مدت، بیش از ۵۱۰۰۰ نفر از مقصرین حوادث رانندگی از زندان آزاد یا از زندانی شدن آنها جلوگیری شده است.

جباری ادامه داد: این دستاورد حاکی از تلاش شبانه روزی همکاران صندوق و همکاری کارکنان ستاد دیه کشور می­باشد و ضمن کاهش هزینه‌های حاکمیت در هزینه‌های زندان، منتج به کاهش هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی حاکم بر وضعیت مقصر و خانواده وی در طول دوره زندان مقصر است.

وی از ارائه خدمات به حدود ۱۲۰.۰۰۰ نفر خبر داد و گفت: این میزان نسبت به ۴۶ سال گذشته بیش از ۲۲۶ درصد رشد داشته است و این دستاورد حاکی از توسعه و گسترش چتر حمایتی صندوق در راستای عدالت محوری و ارائه خدمت به آحاد جامعه بوده است. این چتر امروزه بعلت افزایش گستره آن، گروه غالب هم‌وطنان و قربانیان حوادث رانندگی کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گفته جباری، این در حالی است که در سنوات گذشته به دلیل عدم دسترسی آحاد جامعه به خدمات صندوق از اخذ این خدمات بصورت یکسان بی‌بهره‌ بوده‌اند که این مهم در راستای افزایش چتر حمایتی و امر عدالت محوری مطابق با استراتژی‌های تدوینی صورت‌پذیرفته است و از خانواده‌های صدمه دیده حمایت لازم صورت می‌پذیرد.

وی پرداخت ۹۵۸ میلیارد ریال در راستای تبصره ماده ۵۵۱ قانون مجازات اسلامی- مابه التفاوت دیه زن و مرد، پرداخت بالغ بر ۴۳۵ میلیارد ریال در راستای بند (ب) تبصره ۱۱ قانون بودجه کشور پرداخت و آزادی تعداد ۲۳۸ زندانی بصورت بلاعوض از زندان، پرداخت مبلغ ۴۸۵۰ میلیارد ریال در راستای بند (الف) تبصره ۱۱ قانون بودجه کل کشور در راستای حمایت از زندانیان معسر با اولویت زندانیان زن سرپرست خانوار و کاهش دوره پرداخت خسارت از سه ماه به ۷ الی ۱۰ روز کاری، تاسیس ۲۶ شعبه در مراکز استان ها، حذف الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث، ایجاد ردیف اختصاصی برای صندوق در قانون بودجه کل کشور، تاسیس مدیریت امور تحقیق با هدف کشف تقلبات و  جلوگیری از دست اندازی افراد سودجو به بیت المال و وصول  بیش از ۱۷۱.۰۰۰ میلیارد ریال منابع مالی که در مقایسه با ۴۶ سال گذشته که ۲۷۰۰۰ میلیارد ریال بوده است را ادیگر افتخارات صندوق دانست.

جباری تصریح کرد: با تدوین و استقرار سامانه جامع و یکپارچه صندوق، تمامی فرآیندهای عملیاتی در قالب سیستم هوشمند و یکپارچه طراحی و اجرایی گردیده است که منجر به تسریع در روند امور و انضباط مالی و اقتصادی شده است بطوریکه که صندوق طی ۶ سال اخیر موفق به اخذ گزارش شفاف و بدون هرگونه بند از سازمان حسابرسی کشور شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =