«حماس» خواستار آزادی فوری فلسطینیان بازداشت‌شده در عربستان شد

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» امروز با صدور بیانیه ای آزادی فوری فلسطینیان بازداشت شده در عربستان به ویژه «محمد خضری» را خواستار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از فلسطین الیوم؛ جنبش مقاومت اسلامی «حماس» امروز پنجشنبه بیانیه ای را در خصوص فلسطینیان بازداشت شده در عربستان سعودی صادر کرد و خواستار آزادی فوری آنها شد.

بر اساس این گزارش، حماس در این بیانیه اعلام کرده است: طبق اعلام سازمان عفو بین الملل، وضعیت جسمانی «محمد خضری» عضو ارشد حماس در زندان های عربستان رو به وخامت نهاده است؛ از همین روی، لزوم آزادی فوری او به شدت احساس می شود.

جنبش حماس در بیانیه خود همچنین آزادی هانی، فرزند محمد خضری و دیگر فلسطینیان بازداشت شده در عربستان سعودی را خواستار شده است. این جنبش تأکید کرده است که به شدت نسبت به وضعیت جسمانی وخیم محمد خضری احساس نگرانی می کند.

پیشتر عفو بین الملل اعلام کرده بود: حال محمد خضری که نماینده حماس در عربستان محسوب می‌شد اخیراً رو به وخامت نهاده است. این مسأله ضرورت آزادی هرچه سریع‌تر این عضو بازداشت‌شده حماس را گوشزد می‌کند.

محمد خضری سال گذشته همراه با ده‌ها فلسطینیِ دیگر به اتهام حمایت از مقاومت فلسطین به بازداشت نیروهای امنیتی عربستان درآمد. وی ۸۱ سال سن دارد و به دلیل بیماری و کهولت سن وضعیت بسیار ناگواری دارد. عربستان علیرغم درخواست‌های مکرر حماس و نهادهای بین‌المللی تاکنون حاضر به آزادی این رهبر حماس نشده است.

انتهای پیام/

مصطفی مسلمی

کد خبر: 1089643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =