حضور نیروهای «ناتو» در عراق، اشغالگری محسوب می‌شود

یک نماینده سابق پارلمان عراق با اشاره به حضور نیروهای نظامی «ناتو» در این کشور، گفت: حضور نیروهای ناتو خود یک اشغالگری محسوب می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از المعلومه؛ «شریف المیاحی» نماینده سابق پارلمان عراق امروز پنجشنبه سخنانی را در خصوص تداوم حضور نیروهای ناتو در این کشور مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: درحال حاضر نیروهای نظامی ناتو در عراق حضور دارند و این حضور به مثابه یک اشغالگری محسوب می‌شود. عراق به هیچ نیروی خارجی در خاک خود نیازی ندارد.

نماینده سابق پارلمان عراق با بیان اینکه درحال حاضر از لحاظ امنیتی عراق به یک وضعیت نسبتاً با ثبات رسیده است، تأکید کرد: این نشان می‌دهد که اساساً نیازی به حضور نیروهای خارجی از جمله ناتو در عراق نیست.

پیشتر «نعیم العبودی» سخنگوی جنبش «عصائب اهل الحق» عراق در گفتگو با روسیا الیوم حضور نیروهای ناتو در این کشور را رد و تاکید کرد که عراق نیازی به این نیروها ندارد. وی اعلام کرد: حضور هرگونه نیروی نظامی در خاک عراق نیازمند اجازه پارلمان است و ما با حضور هرگونه نیروی نظامی خارجی در خاک کشورمان مخالفیم.

العبودی افزود: حضور این نیروها نقض حاکمیت عراق است و بغداد نیازی به هیچ نیروی نظامی خارجی ندارد و خود ارتش، پلیس و حشد شعبی دارد. این در حالی است که «ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بر لزوم افزایش نیروهای این سازمان در عراق تأکید کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =