مجتمع آموزشی حیات طیبه «سردار سلیمانی» در زنجان افتتاح شد

مجتمع آموزشی حیات طیبه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در زنجان با حضور محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش‌ به بهره برداری رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ مجتمع آموزشی حیات طیبه «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» زنجان در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع با زیربنایی بالغ بر 8 هزار 160مترمربع با صرف اعتباری به مبلغ 22 میلیارد 700 میلیون تومان ساخته‌شده است. که دارای 42 کلاس درس، 16 اتاق اداری، کتابخانه، آزمایشگاه، سایت رایانه، 4 کارگاه، نمازخانه، آمفی تئاتر و سالن ورزشی چند منظوره است.

حاجی‌میرزایی در مراسم افتتاح مجتمع آموزشی سردار شهید سلیمانی زنجان گفت: همه خیرین و افرادی که در ساخت مدرسه مشارکت می کنند، در حقیقت در راستای توسعه و اصلاح اجتماعی نقش آفرین و سهیم هستند.

وی با اشاره به اینکه مدرسه مکانی کم نظیر بوده و مکانی برای پرورش انسان است، افزود: مدرسه یک نقطه جغرافیایی نیست، بلکه کانون شکل گیری آینده است، این مکان درخشان ترین نقطه ای است که درتحولات آینده نقش آفرینی می کند. محصول مدرسه، انسان به عنوان برترین موجود هستی است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز انتخاب هوشمندانه ای کرده اند، هر چند کار خیر بسیار فراوان است، اما این قشر در بنای مدرسه سهیم می شوند که این کار به نوعی سهیم  شدن در آینده سرزمین، پیشرفت و توسعه  کشور است.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: همه تجلیات توسعه که در جای جای این سرزمین رخ می نماید، از مدرسه نشأت می گیرد و حتی همه خالقان کارهای بزرگ، از مدرسه آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه مدرسه دانش آموزان را برای ایفای نقش های کارساز تربیت می کند، اظهارکرد: از این رو احداث مدرسه یک انتخاب بسیار هوشمندانه است و همه افرادی که در این کار مهم  مشارکت می کنند، کار بزرگی را انجام می دهند.

حاجی میرزایی در خصوص پروژه مجتمع آموزشی سردار شهید سلیمانی زنجان، گفت: این مجتمع به نام سردار سپهبد قاسم سلیمانی مزین شده تا نسل ما بدانند که این سردار شهید الگوی جامعه محسوب می شود.

وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه الگوها در فرهنگ دینی ما نقش بسیار تعیین کننده ای دارند، گفت: دانش آموزان با بهره گیری از این الگوها ایثار، فدارکاری، دشمن ستیزی، خدا ترسی و دلیری  را می آموزند.

حاجی میرزایی در پایان گفت: مجتمع های آموزشی ظرفیت پرورشی، توانمندی های اجتماعی، بلوغ اجتماعی دانش آموزان را رشد می دهند و علاوه بر آن امکان و زمینه بیشتری برای ایجاد مکان های مختلف نظیرکارگاه ها در آن ها فراهم است.

در این مراسم از کتاب حاج رجبعلی مقدم خیر مدرسه ساز رونمایی شد و همچنین چند تن از خیرین مورد تجلیل قرار گرفتند.

ساخت مجتمع های آموزشی مطابق تاکیدات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه زیرنظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری دنبال می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =