همایش ملی علل و پیامدهای فقر فرهنگی و فرهنگ فقر در سیره حضرت علی(ع)

همایش ملی علل و پیامدهای فقر فرهنگی وفرهنگ فقر در سیره حضرت علی (ع) در دانشگاه آزاداسلامی اراک برگزار خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی گفت: هر ساله در استان مرکزی بنا به ضرورت های موجود اجتماعی و سیاسی در دانشگاه های استان همایشی با محوریت اندیشکده امام خمینی(ره) وابسته به نهاد مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

نایب رئیس همایش ملی فرهنگ فقر در دانشگاه آزاد اسلامی اراک خاطر نشان کرد:این همایش باعث جلب نظر صاحب نظران و اندیشمندان به موضوعات دارای اهمیت در جامعه می شود.

حجت الاسلام ایمانی مقدم با بیان اینکه این همایش پنجمین همایش برگزار شده از سوی اندیشکده امام(ره) با اجرای دانشگاه آزاد اسلامی اراک  می باشد یادآور شد:همایش ملی فرهنگ فقر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و هم اندیشی نخبگان کشور درخصوص حل معضلات اجتماعی، ششم اسفند ماه همزمان با سالروز ولادت مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار می شود.

وی از حضور آیت الله کاظم صدیقی، رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر به عنوان سخنران ویژه همایش خبر داد و تأکید کرد: تا کنون ۶۰ مقاله به دبیرخانه  همایش ملی فرهنگ فقر رسیده و در حال داوری می باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی تصریح کرد: موضوع فقر به عنوان یکی از مهمترین عوامل ایجاد بحران ها و آسیب‌های اجتماعی از زوایای گوناگون قابل بحث می باشد این در حالیست که در نگاه علوم انسانی و اسلام، مبانی فقر به عنوان فقر فرهنگی و یا توسعه فرهنگ فقر عوامل ایجاد و توسعه فقر می باشد.

وی اظهار داشت: در این همایش به علل و پیامدهای فقر فرهنگی و فرهنگ فقر در سیره حضرت علی علیه السلام پرداخته می‌شود.

حجت الاسلام ایمانی مقدم گفت: مبانی و عوامل فرهنگی ایجاد فقر و فقر مادی و علل اصلی فقر فرهنگی که در نهایت باعث ایجاد عدم توازن اجتماعی و بی عدالتی در جامعه و یا وابستگی و عدم استقلال جامعه می باشد در دستور کار این همایش قرار دارد.

وی با بیان اینکه آیت ا.. دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک ریاست این همایش را برعهده دارند اضافه کرد: دکتر حسین کلانتری رئیس کمیته اجرایی و دکتر محمود قیوم زاده ریاست کمیته علمی این همایش را عهده دار می باشند.

حجت الاسلام ایمانی مقدم با اشاره به اینکه به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا این همایش به صورت مجازی در شهرک دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار می شود گفت:در این همایش برخی دستگاهها از جمله بنیاد بین المللی غدیر، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک مشارکت و همکاری دارند.

نایب رئیس همایش ملی فرهنگ فقر در دانشگاه آزاد اسلامی  اراک با بیان اینکه بیش از ۲۵ عضو از هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، داوری مقالات را به عهده دارند افزود: امیدواریم همایش فاخر و وزینی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود تا بتوانیم ذهن نخبگان جامعه را به سمت راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی سوق دهیم.

شایان ذکر است  علاقمندان می توانند  با مراجعه به لینک زیر www.espconf.uast.ac.ir از موضوعات این همایش استفاده نمایند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089669

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =