گزارش سفر استانی معاونان دانشگاه آزاد اسلامی به خراسان رضوی، شمالی و جنوبی

قائم مقام رئیس دانشگاه و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی در پایان هفته جاری به استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی سفر کرده و از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در این سه استان بازدید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ معاونان دانشگاه آزاد اسلامی در پایان هفته جاری و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 29 و 30 بهمن ماه در سفر استانی به خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در واحدهای دانشگاهی این سه استان حضور پیدا کردند.

معاونان دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در این سه استان، با رؤسای واحدها، مدیران، اعضای هیأت علمی و کارکنان این واحدها دیدار و با برگزاری جلساتی، در جریان نقطه‌نظرات، پیشنهادات و مطالبات آنها قرار گرفتند.

بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه، علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها، محمدمهدی فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع، احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی، جواد علمایی معاون علوم، ی و کشاورزی، علاءالدین بروجردی معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی و فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی طی روزهای چهارشنبه(29 بهمن) و پنجشنبه(30 بهمن) از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بازدید کردند.

رنجبر در واحد سبزوار:

راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی با سرعت خوبی در حال انجام است

بیژن رنجبر قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار، از نزدیک در جریان آخرین فعالیت‌ها و دستاوردهای این واحد دانشگاهی قرار گرفت.

رنجبر در نشستی با نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، علی سروری مجد مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست،‌ روابط‌عمومی و هماهنگی استان‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی، مسعود طاهری لاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و واحد مشهد و اعضای هیأت علمی و کارکنان واحد سبزوار حضور یافت.

رنجبر در این نشست، با اشاره به پتانسیل‌های بسیار زیاد دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی،گفت: درآمدزایی از منابع غیرشهریه‌ای باید به طور جدی در دستور کار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم آینده‌نگری در برنامه‌ریزی‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: در شرایط خاص اقتصادی کشور تورم بار سنگینی به اقشار مختلف جامعه وارد کرده که مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید در جهت کسب درآمد از منابع غیرشهریه‌ای گام بردارد.

قائم ‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از جدی‌ترین برنامه‌های مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: با بهره‌گیری از توانمندی‌های دانشجویان پژوهشگر و اساتید مجرب و متعهد و نیز حمایت از صندوق‌های فناوری دانشگاه، این امر با سرعت خوبی در حال پیگیری و انجام است.

رنجبر با تأکید بر اینکه حذف تشریفات غیرضروری و حمایت از پژوهشگران و نخبگان علمی از دیگر رسالت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است، تصریح کرد: با جذب پژوهشگران و نخبگان برتر در پروژه‌های علمی و پژوهشی، علاوه بر تولید علم و درآمدزایی، از خروج سرمایه‌های ملی از کشور نیز جلوگیری خواهد شد.

وی ادغام معاونت‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی را تمرکز بخشی در جهت بهبود مدیریت این حوزه‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت تولید علم و درآمدزایی از منابع غیرشهریه‌ای، این حوزه نیاز به معاونتی جداگانه دارد که باید مورد بررسی قرار گرفته و به نتیجه مطلوب برسد.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: توجه به ارتقای مرتبه اعضای هیأت‌علمی از دیگر اهداف این دانشگاه است.

رنجبر با بیان اینکه در حال حاضر حدود 460 واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در کشور مشغول فعالیت هستند، گفت: با تفویض اختیار به استان‌ها و تشکیل کمیته انتصابات و انتخاب رؤسای واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی به ‌صورت استانی، کمک شایانی به چابک‌سازی و بهبود این روند شده است.

وی در پایان راه‌اندازی سامانه آموزشیار را یکی دیگر از اقدامات خوب دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر عنوان کرد و افزود: این سامانه علی‌رغم نوپایی، توانست در بسیاری موارد به شفاف‌سازی روند ثبت‌نام، انتخاب‌ واحد، واریز شهریه و سایر امور مربوط به دانشجویان و اساتید کمک شایانی کند.

سروری مجد در بازدید از واحدهای نیشابور و سبزوار تأکید کرد

لزوم توجه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به استفاده از ظرفیت‌ها و برندسازی

علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به استان خراسان رضوی، ضمن بازدید از واحدهای سبزوار و نیشابور، در نشست‌هایی جداگانه، با اعضای هیأت علمی و کارکنان این واحدهای دانشگاهی دیدار و گفت وگو کرد.

سروری مجد در نشست با اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار با بیان اینکه بازدیدهای میدانی مدیران ارشد دانشگاه آزاد اسلامی از واحدها و مراکز این دانشگاه در سراسر کشور در نوع خود کم‌نظیر است، گفت: باعث خرسندی است که در گام نخست این بازدیدها، مهمان امام رضا (ع) بودیم.

وی فعالیت کارگروه اقتصادی در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی را از جمله اقدامات تأثیرگذار در این استان عنوان کرد و افزود: در این کارگروه، تمام ظرفیت‌ها و منابع واحدها و مراکز استان‌ها به‌عنوان ظرفیت‌های مولد، شناسایی شد تا از آن درجهت رفع نیازها به نحو شایسته استفاده شود.

مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: توجه به پتانسیل‌ها و برندسازی، اقدامی مهم در جهت استقلال مالی و رشد و بالندگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است.

در ادامه، مسعود طاهری لاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و واحد مشهد با بیان اینکه نگاه عادلانه به تمامی واحدها و مراکز سطح استان از جمله وظایف ذاتی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی است، گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی به مدیران جهادی نیاز دارد و خرسندیم که چنین مدیریتی در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی سطح استان حکم‌فرما است.

وی حل مسائل جامعه را از جمله رسالت‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که دانشگاه‌ها باید به آن توجه ویژه داشته باشند، رفع نیازهای شهرشان است که این مهم، همراهی و مساعدت سایر مسئولان شهرستان از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی را طلب می‌کند.

همچنین محمدرضا سعیدی اصل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای این واحد دانشگاهی پرداخت.

علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سفر به استان خراسان رضوی، در واحد نیشابور حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این واحد و ادای احترام به شهدای گمنام دفاع مقدس آرمیده در واحد نیشابور، با کارکنان و اعضای هیأت علمی این واحد دانشگاهی دیدار و گفت و گو کرد.

فداکار در دیدار کارکنان و اساتید واحد مشهد:

آیین‌نامه حقوق و دستمزد کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اصلاح و نهایی شد

محمدمهدی فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به استان خراسان رضوی، در واحد مشهد حضور یافت و با تعدادی از کارکنان و اعضای هیات علمی این واحد دیدار و گفت و گو کرد.

فداکار در این نشست، از اصلاح و نهایی شدن آیین‌نامه حقوق و دستمزد کارکنان دانشگاه خبر داد و گفت: این آیین نامه پس از تصویب در هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، از ابتدای سال 1400 اجرایی خواهد شد.

وی همچنین از اجرایی شدن آیین‌نامه الف و ب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای ترم جاری خبر داد.

در این نشست صمیمانه، نمایندگان اعضای هیأت علمی و کارکنان واحد مشهد به ارائه مطالبات خود از جمله افزایش اختیارات استان و نگاه جامع سازمان مرکزی به استان‌ها، بکارگیری مدیران بومی، افزایش انگیزه کار پژوهشی در بین اعضای هیأت علمی، صدور مجوز برای توسعه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها، تخصیص بودجه رفاهی کارکنان، حل مشکل بیمه تکمیلی کارکنان برای دی ماه ۹۹ و... پرداختند.

محمدمهدی فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سفر به استان خراسان رضوی، ضمن بازدید از واحد گناباد و ادای احترام به شهدای گمنام آرمیده در این واحد، با اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه آزاداسلامی واحد گناباد دیدار کرد.

فداکار در این نشست درخصوص پیش‌برد طرح‌های واحد گناباد در حوزه‌های کشاورزی و برق، گفت: واحد باید بتواند راهکاری مناسب برای اجرایی شدن این طرح‌ها انتخاب کند و سازمان نیز متناسب با راهکار ارائه شده، تلاش خواهد کرد تا طرح‌ها زودتر تصویب و اجرا شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه در خدمات بیمه تکمیلی جدید، شرایط بهتری برای کارکنان و اعضای هیأت علمی در نظر گرفته شده است، گفت: همچنین در آیین‌نامه حق تخصص، بازبینی صورت پذیرفته و چارت جدید سازمانی به زودی به واحدها ابلاغ می‌شود.

در ادامه، داود کاوه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد به ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی، پژوهشی و اداری واحد گناباد پرداخت و گفت: این واحد برای افزایش درآمدهای شهریه ای و غیرشهریه ای و راه‌های برون رفت از شرایط موجود، برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت در نظر گرفته است که از جمله این برنامه‌ها می‌توان می‌توان به طرح‌های‌های درآمدزا در حوزه کشاورزی و برق اشاره کرد.

در پایان، نماینده کارمندان و اعضای هیات علمی واحد گناباد به بیان مطالبات و دغدغه‌های کارکنان این واحد پرداختند.

حیدری در بازدید از واحدهای سبزوار و نیشابور مطرح کرد

تلاش شبانه‌روزی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی جهت تحقق مطالبات کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان

احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به استان خراسان رضوی و ضمن بازدید از واحد سبزوار، در جلسه مشترک با نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، علی سروری مجد مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست،‌ روابط‌عمومی و هماهنگی استان‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی، مسعود طاهری لاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و واحد مشهد و اعضای هیأت علمی و کارکنان واحد سبزوار حضور یافت.

حیدری در این نشست با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی شهر سبزوار، گفت: مردم سبزوار، بارها با همراهی‌ها، رشادت‌ها و شهادت‌ها، دین خود را به این مرز و بوم ادا کرده‌اند. نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی دارای پیشینه ارزشمندی در امر خدمت به مردم و نظام هستند و همکاری آن‌ها در پیگیری مطالبات و رشد و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار قابل تقدیر است.

وی تمرکززدایی در دانشگاه آزاد اسلامی را از دستاوردهای این مجموعه بزرگ علمی عنوان کرد و افزود: چنین مجموعه عظیمی که آموزش عالی را به دورافتاده‌ترین نقاط کشور برده و توسعه داده، در سطح دنیا کم‌نظیر است. در کشورهای توسعه‌یافته، از ظرفیت دانشگاه‌ها برای شکوفایی علمی، درآمدزایی و رفع مشکلات و نیازهای مردم استفاده می‌شود.

حیدری با بیان اینکه بومی‌سازی و ی معکوس در بحث فناوری و درآمدزایی، حلقه مفقوده آموزش عالی در کشور است، تصریح کرد: با توجه به این حوزه، دانشگاه‌ها ضمن رهایی از وابستگی به شهریه دانشجویی، می‌توانند تسهیلات مناسب‌تری به کارکنان و اعضای هیأت‌ علمی خود ارائه دهند.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به درآمدزایی نگاهی بلندمدت است. این مجموعه بزرگ با ظرفیت‌های بالای خود می‌تواند با هدف‌گذاری 5 ساله، حدود یک میلیون فرصت شغلی پایدار ایجاد کند.

در ادامه این نشست، علی‌اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشینه غنی سبزوار، گفت: در سال‌های اخیر، یکی از مبناهای توسعه‌ سبزوار، توجه به امر آموزش عالی و توسعه دانش در آن بود. دانشگاه آزاد اسلامی این شهر یکی از تأثیرگذارترین دانشگاه‌های شرق کشور است و انتظار داریم در این دوره که می‌تواند دوره‌ احیا و سرافرازی دانشگاه آزاد اسلامی نام بگیرد، به واحد سبزوار توجه ویژه‌ای شود.

همچنین معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سفر به استان خراسان رضوی، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور حضور یافت و با کارکنان و اعضای هیأت علمی این واحد دانشگاهی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این نشست بر استفاده از ظرفیت‌های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید در مسیر تبدیل به دانشگاه حل مسئله گام بردارد و مهارت و کارآموزی را به دانشجویان آموزش دهد.

حیدری خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توانایی بالندگی نسل بعدی انقلاب اسلامی را دارد. مدیران و مسئولان این دانشگاه به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنند تا مطالبات کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان را برآورده سازند. ما در این راه نیازمند تعامل دوطرفه هستیم.

علمایی در بازدید از واحد قوچان تشریح کرد

نحوه برگزاری کلاس‌های عملی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

جواد علمایی معاون علوم، ی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان، در نشستی با مسئولان این واحد دانشگاهی حضور یافت.

علمایی در این نشست با تأکید بر اهمیت برگزاری کلاس‌های عملی به صورت حضوری برای دانشجویان، گفت: اگر دروس عملی به ‌صورت حضوری برگزار نشود، دانشجویان نمی‌توانند از نزدیک با نحوه استفاده از تجهیزات و امکانات رشته خود آشنایی پیدا کنند.

معاون علوم، ی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: طی بررسی‌های کارشناسی انجام‌شده، مقرر شد کلاس‌های عملی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق زرد و آبی، با حفظ کامل پروتکل‌های بهداشتی، به‌صورت حضوری برگزار شود. بر این اساس، دانشجویان در مناطق زرد و آبی به گروه‌های کوچک تقسیم‌ شده و در سه روز متوالی به‌صورت جداگانه، تعداد کل جلسات واحد عملی خود را گذرانده و سپس در آزمون واحدهای عملی خود شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این راهکار به منظور ارتقای سطح علمی دانشجویان است. البته این دستورالعمل برای مناطق قرمز و نارنجی اجرا نخواهد شد.

علمایی در ادامه، با تأکید بر اینکه دانشگاه قوه عاقله کشور برای حل مشکلات جامعه است، گفت: اساتید دانشگاه باید بتوانند با تلاش‌های علمی و پژوهشی خود، به ‌جایگاهی برسند که در کنار فعالیت‌های آموزشی، با صنعت نیز تعامل داشته و به رفع مشکلات کشور کمک کنند.

معاون علوم، ی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دولتی نبوده و وابسته به پول نفت نیست، تصریح کرد: کسب درآمدهای غیر شهریه‌ای در دستورکار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت تا آموزش و پژوهش و حل مشکلات کشور توسط اعضای هیأت علمی این دانشگاه، بدون دغدغه مالی انجام شود.

جواد علمایی معاون علوم، ی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سفر به استان خراسان رضوی، از بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه بازدید کرد.

علمایی همچنین در نشستی صمیمانه با اعضای هیأت علمی و کارکنان واحد تربت حیدریه حضور یافت و پس از استماع مطالبات، پیشنهادات و مشکلات همکاران، بر استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی در جهت درآمدزایی غیرشهریه ای از طریق طرح‌های پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان راهکارهایی تأکید و راهکارهایی ارائه کرد.

در این نشست، محمد حاتمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه و مرکز خواف به ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه و خواف پرداخت.

بروجردی در بازدید از واحد بجنورد خبر داد

پذیرش حدود 20 هزار دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه آزاد اسلامی طی سال جاری

علاء‌الدین بروجردی معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بازدید از واحد بجنورد، در جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی حضور یافت.

بروجردی در این جلسه با بیان اینکه در دنیای امروز موضوع دانشجویان بین‌المللی برای دانشگاه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: حدود ۵ میلیون دانشجوی بین‌المللی در کشورهای مختلف مشغول تحصیل هستند.

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به رشد قابل توجه پذیرش دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: تعداد دانشجویان بین‌المللی غیرمقیم ورودی امسال با نیمسال مشابه سال گذشته در مقاطع مختلف تحصیلی بیش از 400 درصد رشد داشته است. در سال گذشته ۲ هزار دانشجوی خارجی غیرمقیم و در سال جاری حدود 20 هزار شامل 9 هزار دانشجو در مهرماه و حدود ۱۱ هزار دانشجوی خارجی غیرمقیم در ترم بهمن ماه دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش شده‌اند.

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: امروز در پذیرش دانشجوی بین‌المللی رقابتی جدی وجود دارد. البته تأثیرگذاری دانشگاه در پذیرش دانشجو بسیار مهم‌تر از جذب دانشجوی بین‌المللی است که در این زمینه باید بتوانیم سفیران ایرانی خبره‌ای تربیت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت مهیا شدن زیرساخت‌های لازم برای پذیرش و جذب دانشجوی غیرایرانی، گفت: ابتدا باید زیرساخت‌ها به خوبی مهیا شود تا اقدامات موثر و باکیفیت برای جذب دانشجو انجام گیرد.

بروجردی همچنین با تأکید بر اهمیت توسعه صنعت کشاورزی، اظهار داشت: ۳ درصد بذر موردنیاز کشور در داخل تولید می‌شود و ۹۷ درصد دیگر از سایر کشورها وارد می‌شود. این موضوع بسیار مهمی است و بخش قابل توجهی از پژوهش‌های دانشگاهی باید برای رفع نیازها و چالش‌های موجود در رشته کشاورزی صورت گیرد. با ایجاد ارتباط دانشگاه با صنعت، می‌توان در جهت توسعه و پیشرفت صنعت کشاورزی گام‌های موثری برداشت.

در این نشست مدیران گروه‌های آموزشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی به ارائه مطالبی درخصوص ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود واحدهای این استان برای گسترش و توسعه رشته‌ها جهت پذیرش دانشجوی غیر ایرانی پرداختند.

علاءالدین بروجردی معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سفر به استان خراسان شمالی، با حجت الاسلام والمسلمین نوری نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد دیدار و گفت و گو کرد.

بروجردی در این دیدار ضمن اشاره به فعالیت‌های دانشگاه ازاد اسلامی در سایرکشورها، گفت: چهار واحد دانشگاهی در خارج از کشور مشغول فعالیت اموزشی و پژوهشی است که می‌توان با ارتباط موثرتر برون مرزی در جهت توسعه دانشگاه آزاد اسلامی گام‌های مثبتی برداشت.

وی ادامه داد: در حوزه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی باید با درایت وارد صحنه شد تا بتوان نیروهایی متخصص و کارامد تربیت کرد. به عبارتی توجه به کیفیت و تأثیرگذاری برای ارائه آموزش بهتر و کیفی‌تر، به مراتب از جذب دانشجو مهم‌تر است.

معاون امور بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: بدون مغزهای متفکر و دارای نبوغ نمی توان کشور را ساخت که بی‌توجهی و غفلت می‌تواند باعث هدررفت نیروهای انسانی و علمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی: دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید از ثبات مدیریتی خوبی برخوردار است

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد با اشاره به دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید مدیریتی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید از ثبات مدیریتی خوبی برخوردار است که به صورت هدفمند توانسته است در زمینه‌های گوناگون برای توسعه برنامه‌های بلندمدت در زمینه‌های صنعت، معدن، پژوهش و...‌ با موفقیت عمل کرده و دستاوردهای خوبی به همراه داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز یک دست صدا ندارد و پاسخگوی رفع نیازها نیست و برای تحقق اهداف بزرگ قطعاً حضور پررنگ تمامی مسئولان لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین نوری افزود: قدرت از علم برمی‌خیزد و این مهم از طریق دانشگاه‌ها محقق می‌شود. دانشگاه آزاد اسلامی باید در زمینه کیفی سازی، هدفمندسازی و تحول آفرینی به درستی ورود کند.

بروجردی در واحد شیروان:

برای برقراری ارتباطی موثرتر و کارآتر با کشورهای همسایه، باید از ابعاد علمی استفاده کنیم

علاءالدین بروجردی معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سفر به استان خراسان شمالی، از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان بازدید کرد.

بروجردی در دیدار با اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان، به بازدید از مسجد این واحد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: استفاده از معماری ایرانی-اسلامی باعث می شود هویت ایرانی و اسلامی بیننده زنده شود. استفاده از این معماری باید به عنوان یک سیاست گذاری در سطح واحدهای دانشگاهی مطرح و عملیاتی شود.

وی با اشاره به کاهش جمعیت دانشجویی دانشگاه ها، تصریح کرد: یکی از مشکلات واحدهای دانشگاهی در سال های اخیر، کاهش تعداد دانشجو بوده که با تدابیر و مدیریت خوب طهرانچی، مجدداً توانسته‌ایم شاهد سیر صعودی پذیرش دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی. مسئولان واحدهای دانشگاهی با ایجاد پیوند و ارتباط موثر دانشگاه و صنعت، باید بتوانند گام های موثری در افزایش درآمدهای غیرشهریه ای بردارند.

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: فعال کردن واحدهای دانشگاهی و زیرساخت های واحدها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و چنانچه زیرساخت های مناسب در واحدهای دانشگاهی استان خراسان شمالی به خوبی مهیا شود، سال آینده شاهد جذب دانشجوی خارجی در این واحد دانشگاهی خواهیم بود که این اقدام بسیار مهم می تواند باعث توسعه واحدهای دانشگاهی استان شود.

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم شناساندن امکانات و موفقیت های بدست آمده توسط واحدهای دانشگاهی، اظهار داشت: دستاوردها، موفقیت ها و تکنیک های آزمایشگاهی و پژوهشی باید به خوبی شناسانده شود تا باعث جذب سرمایه گذاران خارجی و محلی شود. ارتباط برون مرزی و جذب سرمایه گذار بسیار حائز همیت است که در این راه طراحی و ترسیم راه درست و تحقق اهداف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در این نشست، سرپرست واحد شیروان به ارائه گزارشی از اقدامات، دستاوردها و فعالیت های انجام شده در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان پرداخت.

بازدید بروجردی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین

علاء الدین بروجردی معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سفر دوروزه خود به استان خراسان شمالی، از بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین بازدید و با کارکنان و اعضای هیأت علمی این واحد دانشگاهی دیدار کرد.

بروجردی همچنین در جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین حضور یافت.

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه، بر ایجاد ارتباط موثر و شناساندن امکانات و تجهیزات موجود در زمینه های مختلف علمی و آزمایشگاهی واحد اسفراین تأکید و در این خصوص راهکارهایی ارائه کرد.

بازدید جهان‌بین از دانشگاه آزاد اسلامی مرکز فریمان

فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به استان خراسان رضوی، از دانشگاه آزاد اسلامی مرکز فریمان بازدید کرد.

جهان بین از بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی مرکز فریمان بازدید و با کارکنان و اعضای هیأت علمی این مرکز دانشگاهی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست محمد علیشاهی رئیس مرکز فریمان به ارائه گزارشی از وضعیت دانشجویی، پژوهشی و اداری مرکز پرداخت.

همچنین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اعضای هیأت علمی، نماینده کارکنان و اساتید حق‌التدریس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز فریمان دیدار و گفت و گو کرد و در جریان مطالبات و پیشنهادات آنها قرار گرفت.

در ادامه این نشست، برخی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز فریمان نیز به بیان مشکلات و مطالبات خود پرداختند.

جهان بین در ادامه سفر به استان خراسان رضوی، در کارخانه قند شهر فریمان حضور یافت و با مسئولان این کارخانه دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، مقرر شد زمینه‌های همکاری در طرح پویش صنعت (بورس دانشجو)، استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در موضوع تحقیق و توسعه، استفاده از ظرفیت اعضای هیأت علمی در بحث‌های مشاوره‌ای و افزایش راندمان فراهم شود و تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی مرکز فریمان و کارخانه قند فریمان منعقد شود.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

کد خبر: 1089670

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =