تدوین نظام رتبه‏ بندی دانشگاه‌‏ها در امور دانشجویان شاهد و ایثارگر

مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت از تدوین «نظام ارزیابی و رتبه‏ بندی دانشگاه‏ ها» در امور دانشجویان شاهد و ایثارگر و اجرای «طرح تقویت بنیه علمی دانشجویان» به صورت مجازی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمد تاجفرد در نشست مدیران امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان مناطق آمایشی کشور اهم اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی اداره کل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت را تشریح کرد.

وی در سه بخش، به تشریح گزارش اقدامات و فعالیت‌ها، تشریح برنامه‌های آتی امور شاهد و ایثارگر و موانع و چالش‌ها برنامه‌های امور شاهد و ایثارگر پرداخت.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، در ابتدا اقدام برای «تأمین و توزیع اعتبارات» برای کمک به برنامه‌ های شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها، در سه مرحله اسفند ۹۸، شهریور ۹۹ و در حال حاضر و پیگیری «وصول مطالبات معوقه دانشگاه ‏ها» از طریق مجاری مربوطه و بنیاد شهید را از جمله اقدامات یک ساله اداره کل برشمرد.

تاجفرد همچنین بر احیای «سامانه جامع اطلاعات دانشجویان شاهد و ایثارگر» و بروزرسانی و تکمیل نهایی آن را اولویت آتی خود برشمرد.

وی به پیگیری فراگیر و مؤثر مسائل و مشکلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر اشاره کرد و افزود: انجام به موقع «نقل و انتقال دانشجویان» جامعه هدف بر اساس ضوابط و با دقت و رعایت عدالت، بررسی پرونده های‏ «موارد خاص» و شرکت مداوم و مؤثر در جلسات کمیسیون‏ موارد خاص وزارت و برگزاری «ترم تابستانی مجازی» برای دانشجویان معزز شاهد و ایثارگر از جمله اقدامات آموزشی این دانشجویان است.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت از مشارکت فعال در برگزاری چهارمین جشنواره آموزشی تحصیلی «جایزه ملی ایثار» و تجلیل از برگزیدگان جشنواره، «بازدیدهای دوره‌ای از روند امور دانشجویان شاهد و ایثارگر» دانشگاه‌ های علوم پزشکی و ارتباط مستمر با دانشگاه‌ها، به عنوان اقدامات یک ساله اخیر نام برد.

وی با اشاره به ضرورت تقویت نظام پاسخگویی و نظام اطلاع رسانی، از ساماندهی نظام پاسخگویی و ایجاد «سامانه ارتباط نزدیک» و پاسخگویی سریع و همچنین «بازطراحی وب‏سایت اداره‏ کل» با رویکرد تولید و انتشار محتوا و تقویت اطلاع‏رسانی و ایجاد بخش‌های جدید و پیش‏بینی امکان دسترسی دانشگاه‌ ها برای انتشار اخبار دانشگاهی و در این زمینه اشاره کرد.

تاجفرد همچنین با اشاره به برگزاری «اولین المپیاد ورزشی مجازی دانشجویان شاهد و ایثارگر» دانشگاه‌ های علوم پزشکی، افزود: این جشنواره با هدف ارتقای سلامت و نشاط دانشجویان، با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است.

وی با اشاره به «تقویت تعاملات درون سازمانی و بین ‏بخشی» و جلسات مشترک در این زمینه، از «جلب مشارکت صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت» در برنامه‌ های آموزشی- فرهنگی خبر داد و افزود: خوشبختانه صندوق رفاه دانشجویان، آمادگی کامل خود را برای همکاری با دانشجویان شاهد و ایثارگر اعلام کرد.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت درخواست کرد مدیران امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها ضمن هماهنگی با مدیران دانشجویی دانشگاه‌ها طرح‌های خود را پس از هم فکری به ستاد شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت ارسال کنند.

تاجفرد بررسی موانع و مشکلات اعتبارات و ساختار و تقویت واحدهای دانشگاهی را ضروری دانست و از تشکیل «شورای مشورتی آموزشی» و «شورای مشورتی پژوهشی» و «تقویت ارتباط با ستادهای دانشگاهی» و جلسات منظم ‏با مدیران کلان مناطق آمایشی خبر داد.

وی تدوین «نظام ارزیابی و رتبه‏ بندی دانشگاه‏ ها» در امور دانشجویان شاهد و ایثارگر، «بازبینی دستورالعمل طرح استاد مشاور» دانشجویان شاهد و ایثارگر و بازبینی و نحوه اجرای «طرح تقویت بنیه علمی دانشجویان» با کمک دانشگاه علوم پزشکی مجازی را از جمله برنامه‌های آتی اداره کل امور شاهد و ایثارگر برشمرد.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت یادآور شد با جدی تر شدن طرح استاد مشاور، بسیاری از مشکلات مانند افت تحصیلی دانشجویان شاهد وایثارگر مرتفع خواهد شد و در بحث ارتقا تحصیلی با کمک صندوق رفاه، می‌توان تسهیلاتی برای ایجاد انگیزه و تقویت برنامه‌های آموزشی دانشجویان در نظر گرفت.

وی در ادامه بر ضرورت «ب‏روزرسانی سامانه جامع اطلاعات» با محوریت مناطق ۱۰ گانه آمایشی با هدف؛ ارزیابی دقیق تعداد دانشجویان، بررسی کیفیت آموزشی و کمک در رتبه‏ بندی دانشگاه‌ها تأکید کرد.

تاجفرد بر اجرای «برنامه‌ های رفاهی و صنفی» برای دانشجویان معزز شاهد و ایثارگر تأکید کرد و در این زمینه به تقویت «برنامه ‌های فرهنگی» و برگزاری جشنواره فرهنگی یادگاران ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر در ۵ رشته فیلم کوتاه، عکس، پوستر، شعر و دلنوشته و برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی «اعضای هیأت علمی ایثارگر» در آینده اشاره کرد.

وی افزود: پنجمین جشنواره آموزشی - تحصیلی جایزه ملی ایثار نیز تیر ماه سال آینده برگزار خواهد شد، که در این جشنواره با تغییراتی نسبت به سال‌های قبل، شرط معدل نیز گذاشته شده است.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت به موانع و چالش‌های موجود اشاره کرد و گفت: «نبود ردیف بودجه مستقل و مشکلات اعتبارات و منابع مالی ناکافی» برای تخصیص به دانشگاها و «نبود ساختار منسجم و یکپارچه» در واحدهای دانشگاهی، از چالش‌های عمده ما محسوب می‌شوند.

وی «کمبود نیروی انسانی» و «کمبود فضای فیزیکی» لازم و عدم پیش ‏بینی منابع لازم برای تحقق برخی قوانین جدید به ویژه موارد قانونی برنامه ششم توسعه را از سایر مشکلات موجود برشمرد و از معاون آموزشی خواستار مساعدت در این زمینه شد.

تاجفرد ۶ موضوع «نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر و حمایت‌های لازم از آنان»، «طرح استاد مشاور و تقویت بنیه علمی دانشجویان و بررسی راه‏کارها»، «استفاده از ظرفیت صندوق رفاه دانشجویان در تسهیلات آموزشی و رفاهی با حضور رئیس صندوق رفاه دانشجویان»، «مروری بر جشنواره آموزشی- تحصیلی جایزه ملی ایثار»، «گزارش در مورد سامانه جامع اطلاعات امور دانشجویان شاهد و ایثارگر» و «ارائه طرح‌ها، ایده‌ ها و پیشنهادات دانشگاه‌ ها در سایر موارد» را به عنوان دستور جلسه عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =