بودجه سال آینده دانشکده‌ها بر اساس عملکرد آنها اختصاص می‌یابد

رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: بودجه سال آینده دانشکده ها و گروه ها بر اساس ارزیابی عملکرد آن ها تخصیص می یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمد تقی احمدی در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس که با حضور معاونان و رؤسای دانشکده‌ها به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه در حال تغییر ساختار است و با توجه به مصوبه تغییر چارت و ساختار که هیأت امنا چندی پیش ابلاغ کرد ما موظفیم با سرعت، ساختار جدید دانشگاه را ایجاد کنیم و در این راستا کارگروه اجرایی تغییر ساختار در دانشگاه تشکیل شد تا مسائل متنوعی که با ادغام، کاهش و یا افزایش ادارات، معاونت‌ها و مدیریت‌ها صورت می‌گیرد را برنامه ریزی و اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مواردی که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد تشکیل پردیس‌ها با هویت جامع در حوزه‌های مختلف دانشگاهی است، گفت: ما حدود ۷ یا ۸ پردیس در دانشگاه خواهیم داشت و هر کدام دارای اختیارات گسترده هستند که از ستاد به آنها منتقل می‌شود و ستاد دانشگاه صرفاً وظیفه تدوین استانداردها، اهداف کلان و نظارت بر کیفیت حرکت و فعالیت ساختار دانشگاه را بر عهده خواهد داشت و تفویض اختیار مسائل اجرایی و جزئیات و اولویت بندی‌های علمی، پژوهشی، مدیریتی، آموزشی و فناوری در دانشکده‌ها و پردیس‌ها به صورت خانواده‌های همگن انجام می‌شود.

احمدی تصریح کرد: تاکنون چند پردیس در این خصوص پیش قدم شده اند و اقدامات لازم را در تعامل با تیم مشاوره تعیین ساختار آغاز کرده اند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان ساخت: ما دو الگو برای پردیس‌های دانشگاه داریم؛ یکی پردیس‌هایی که دارای دانشکده‌های کوچک هستند مانند پردیس دانشکده‌های مهندسی که مجموعه دانشکده‌هایی هستند که با یکدیگر هم خانواده و در یک فضای مشترک هستند و با کارمندان و پرسنل مشترک، فعالیت‌های خود را در حوزه‌های تخصصی و بین رشته‌ای انجام می‌دهند. برای این پردیس‌ها الگوی ساختاری تهیه شده است و به صورت تاپ چارتی به آنها داده خواهد شد و رئیس پردیس و رؤسای دانشکده‌های مربوط می‌توانند بر اساس نیاز، ساختارهای جزئی را با انعطاف پذیری در زمان و شرایط خود ایجاد کنند.

وی ادامه داد: الگوی دوم مربوط به پردیس‌هایی است که انشعاب‌ها و تشکیل دانشکده‌های کوچک در آنها رخ نداده است، مانند دانشکده‌های پزشکی، کشاورزی، منابع طبیعی و علوم دریایی و این دانشکده‌ها انسجام اولیه خود را به صورت گروه‌های متعدد حفظ کرده‌اند و برای آنها نیز یک ساختار راحت تر و ساده‌تری در دست تهیه است که با ساختار فعلی آنها تفاوت چندانی ندارد اما تفویض اختیارات بیشتری برای آنها دیده شده است.

احمدی افزود: در راستای اصلاح ساختار دانشگاه، دکتر موسوی معاون توسعه منابع و سرمایه انسانی دانشگاه اقداماتی را از نظر بهینه کردن بافت اجرایی دانشگاه تدارک دیده اند از جمله اینکه نسبت تعداد کارمندان به تعداد اعضای هیئت علمی در حال حاضر حدود ۹/۰ درصد است و این عدد باید به حدود ۷/۰ درصد کاهش پیدا کند. برای این منظور، کارمندان توانمند و با تجربه و با کارایی بالا می‌توانند دو یا سه شغل را در حوزه خود بپذیرند و در این راستا پشتیبانی‌ها و مشوق‌های لازم برای این کارمندان در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: ما می‌خواهیم با کوچک‌تر نگه داشتن سازمان دانشگاه و در عین حال با کارآمد کردن افراد و پشتیبانی از کارمندانی که می‌تواند چند کار را به صورت زنجیره‌ای انجام داده و فعالیت خود را از حالت انتزاعی به حالت مسئله محوری تغییر دهند، ساختار و تشکیلات دانشگاه را اصلاح کنیم و این الگویی است که سالهاست در دانشگاه‌های موفق دنیا در حال اجرا شدن است.

احمدی با اشاره به بودجه ۱۴۰۰ گفت: بر اساس ارزیابی سالیانه اخیر در مورد دانشکده‌ها و گروه‌ها، بودجه بندی سال آینده صورت خواهد گرفت و ضوابطی از سوی معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات در دست تهیه است. با توجه به تاریخچه زمانی که از عملکرد گروه‌ها و دانشکده‌ها طی ۵ سال اخیر داریم، مشخص شده برخی گروه‌های آموزشی دانشگاه به طور مستمر تراز بالایی از عملکرد را دارا بودند و برخی گروه‌ها نیز عملکرد ضعیفی داشتند که این گزارش عملکرد در نحوه تخصیص سرمایه‌های دانشگاه در مسائل بودجه، مورد استناد قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =