بیکاری بالای دانش آموختگان رشته‌های حقوق و روانشناسی

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی به رشته‌های روانشناسی و حقوق اشاره کرد و گفت: در این رشته‌ها به قدری تولید انبوه صورت گرفته که الان مواجه با بیکاری دانش آموختگان این رشته‌ها شدیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، جلسه ۱۹۳ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل به صورت حضوری و آنلاین در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد که به بررسی رشته روابط عمومی اختصاص داشت.

محمدرضا آهنچیان، در سخنانی اظهارکرد: باید مشخص شود که دانش آموخته‌های این رشته و گرایش‌های آن در کجا مشغول فعالیت می‌شوند.

وی به رشته‌های پر طرفداری مثل روانشناسی و حقوق اشاره کرد و گفت: در این رشته‌ها به قدری تولید انبوه صورت گرفته است که الان مواجه با بیکاری دانش آموختگان این رشته‌ها شدیم، و این نگرانی در زمینه رشته روابط عمومی نیز وجود دارد که به دلیل استقبال زیادی که در گام اول صورت می‌گیرد باعث شود مجدداً دانشگاه‌ها پذیرش بالایی داشته باشند، و در نتیجه گسترش زیاد این رشته باعث می‌شود که فارغ التحصیلان این رشته در زمینه اشتغال دچار مشکل شوند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: به منظور جلوگیری از مخاطرات خاصی که رشته‌های پرطرفدار با خود دارند و برای پیشگیری از آسیب‌های بعدی به شأن و جایگاه این رشته، ضروری است در نسخه نهایی شرایط پذیرش دانشجو در این رشته قید شود که چه زیر نظام‌هایی و با چه مشخصاتی اجازه دارند در این رشته پذیرش دانشجو داشته باشند.

آهنچیان به پنج گرایش این رشته اشاره کرد و گفت: قطعاً هر کدام از این گرایش‌ها وزن یکسانی از لحاظ میزان اشتغال‌زایی ندارند، اگر تعداد این گرایش‌ها کاهش یابد بهتر است زیرا کاهش گرایش‌ها هم مقبول سیاست‌های وزارت علوم و آموزش عالی است و همچنین امکان بیکاری فارغ التحصیلان این رشته را کم و فرصت اشتغال را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =