پیشنهادها برای اصلاح آیین‌نامه‌ها در سفرهای استانی هیئت رئیسه بررسی می‌شوند

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی گفت: ممکن است مصوبات سفرهای استانی به اصلاح برخی آیین نامه‌ها منجر ‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ علی سروری‌مجد مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درخصوص سفر هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی گفت: هیات رئیسه و هیات امنای هر استان مسائل و فعالیت‌های داخلی استان را مدیریت کرده اما در برخی از موارد نیازمند مجوزهایی از سازمان مرکزی هستند.

سروری‌مجد در ادامه افزود: در خیلی از موارد رئیس استان به تنهایی یا به همراه معاونان خود برای پیگیری اموری که نیاز به مجوز دارند، به سازمان مرکزی مراجعه کرده و حسب موضوع به صورت جداگانه نزد معاونان دانشگاه حاضر می‌شدند.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه هیات رئیسه دانشگاه شنبه هفته گذشته تصمیم گرفت همه معاونان با هم در یک استان یا چند استان همجوار حاضر شده و پس از بازدید از واحدهای استان، جلسه هیات رئیسه را در مرکز استان برگزار کنند، اظهار کرد: به این ترتیب اموری که واحدهای استانی برای اجرای آنها به اخذ مجوز سازمان مرکزی نیاز دارند؛ در جلسه هیات رئیسه در همان استان بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آن اخذ می‌شود.

وی عملکرد دانشگاه آزاد در طول 37 سال گذشته را تمرکزگرا دانسته و افزود: رئیس استان و واحد برای انجام برخی کارها، نیازمند اخذ مجوز از سازمان مرکزی بود و متاسفانه این روند هنوز هم وجود دارد.
سروری‌مجد با اشاره به اولین سفر هیات رئیسه دانشگاه آزاد به خراسان رضوی اظهار کرد: به برکت وجود حضرت امام رضا (ع) در شهر مشهد، سفرهای استانی از خراسان رضوی آغاز و به دلیل نزدیکی استان‌های خراسان رضوی و شمالی؛ این سفر به مدت 3 روز در 2 استان انجام شد.

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی از حضور معاونان دانشگاه در همه واحدهای خراسان رضوی و شمالی برای اطلاع از مشکلات و مسائل خبر داد و افزود: در مدت زمان حضور معاونان دانشگاه در این 2 استان، رؤسای استان‌ها مصوبات پیشنهادی که قرار بود در جلسه هیات رئیسه مطرح شود را آماده کردند.

وی با اشاره به اینکه مصوبات پیشنهادی در جلسه 4 ساعته هیات رئیسه به ریاست دکتر بیژن رنجبر قائم مقام رییس دانشگاه و با حضور رؤسای 3 استان مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: به دلیل محدودیت در پروازهای بیرجند، امکان حضور هیات رئیسه در استان خراسان جنوبی وجود نداشت لذا سفر به این استان در آینده به صورت جداگانه انجام خواهد شد.
سروری‌مجد با بیان اینکه سفر اعضای هیات رئیسه فعلا برای استان‌های بزرگ درنظر گرفته شده است، افزود: استان‌های تهران، خوزستان و فارس در نوبت‌های بعدی سفر اعضای هیات رئیسه هستند که در هفته‌های آتی سفر به این استان‌ها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: تجربه‌ای که از اولین سفر هیات رئیسه داشتیم این بود که قبل از برگزاری جلسه نهایی در مرکز استان، پیش جلساتی با حضور معاونان دانشگاه در خصوص پیش نویس مصوبات پیشنهادی برگزار شود تا طرفین با امادگی کامل در جلسه هیات رئیسه شرکت کنند.

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی لزوم برگزاری پیش جلسات با حضور معاونان دانشگاه در خصوص مصوبات پیشنهادی را تجربه اولین سفر استانی هیات رئیسه دانست و افزود: در جلسه مباحث دقیق و کاملی مطرح شد که نشان‌دهنده جدیت اعضای هیات رئیسه در پیگیری مباحث است. 

وی در ادامه افزود: ممکن است مصوبات سفرهای استانی به اصلاح برخی آیین نامه‌ها منجر ‌شود.

سروری‌مجد در خصوص فراگیری مصوبات این سفرهای استانی تشریح کرد: رؤسای استان‌ها طرح‌هایی را برای خودشان ارائه کردند اما معاونان که این پیشنهادات را مشاهده کردند تصمیم گرفتند برخی از آنها را برای کل کشور تصویب کنند البته برخی از طرح‌ها نیز مختص واحدهای همان استان است که پس از بررسی و تأیید هیات رئیسه اجرایی می‌شوند.

 رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جلسات هیات رئیسه با کارکنان و دانشجویان در سفرهای استانی، گفت: جلسات متعددی در این سفرها برگزار شد و افرادی به نمایندگی از کارمندان و اعضای هیات علمی مسائل خود را با معاونان دانشگاه مطرح کردند و با تدبیر رئیس واحد نمایندگانی از میان افراد مورد قبول و دغدغه‌مند انتخاب شدند.

خبرنگار: حمید انصاری

انتهای پیام /

کد خبر: 1089706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =