مسأله وحدت اولویت اصلی جهان اسلام است

رئیس کارگروه تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تقریب مذاهب منشا تفکر بزرگان دین از جمله شیخ طوسی، شیخ مفید، کاشف‌القطاع، جمال‌الدین اسدآبادی و در عصر حاضر، شخص مقام معظم رهبری است که پایه‌گذار مجمع جهانی تقریب هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سید حامد علم‌الهدی رئیس کارگروه تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در دومین نشست هم‌افزایی و تبادل تجربیات و ارائه گزارش عملکرد سالانه مدیران دفاتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی اظهارکرد: خوشبختانه در دوسال گذشته، حرکت خوبی در زمینه تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است و پیشنهاد تشکیل مجمع‌التقریب، مورد استقبال ریاست این دانشگاه قرار گرفت.

وی افزود: شاید در روزهای اول فکر نمی‌کردیم که دفاتر تقریب مذاهب با این سرعت و شکوه بازگشایی شود و فعالیتشان را آغاز کنند؛ البته شیوع ویروس منحوس کرونا موجب شد تا فعالیت دفاتر تقریب مقداری کند شود و همایش‌ها و نشست‌های علنی به صورت وبینارها و مجازی برگزار شد.

علم الهدی ادامه داد: ما هنوز درباره تاثیرگذاری فعالیت های مجازی در زمینه تقریب به نتیجه نرسیده ایم؛ اما مسلم است که در در یک سال گذشته، آسیب جدی به نظام آموزش عالی کشور وارد شد. این خسارت ها شامل همکاران ما در دفاتر تقریب مذاهب نیز شده است.

رئیس کارگروه تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: اولویت فعالیت دفاتر تقریب در استان‌های مرزی و تلفیقی است؛ اگرچه مسئله تقریب فقط به استان‌های مرزی خلاصه نمی‌شود و در تمامی مراکز و واحدها نیازمند تفکر وحدت آفرین هستیم.

علم الهدی گفت: تقریب مذاهب منشا تفکر بزرگان دین از جمله شیخ طوسی، شیخ مفید، کاشف‌القطاع، جمال‌الدین اسدآبادی و در عصر حاضر، شخص مقام معظم رهبری است که پایه‌گذار مجمع جهانی تقریب هستند. مسئله وحدت امروز یکی اولویت های اصلی جهات اسلام محسوب می شود.

وی بیان کرد: ما باید تعادل را در این مسیر برقرار کنیم به صورتی که هم در فعالیت‌هایمان متهم نباشیم و هم اینکه بتوانیم دستِ دوستی و برادری را در جامعه گسترش دهیم. با وجود سلایق مختلف، افکار متفاوتی که در جهان امروز وجود دارد و لذا امیدواریم که بتوانیم اجتماع و جامعه را به جایی برسانیم که قابل بهره‌برداری باشد و در مقدمه تشکیل امت واحده، کوشش کرده باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089762

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =