تبدیل اعتکاف به یک جریان عمومی توسط دانشگاهیان

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها اعلام کرد: دانشگاهیان و جوانان در عرصه‌های معنوی پیشرو بودند و باعث تبدیل اعتکاف به یک جریان عمومی در جامعه شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، مراسم رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان و آئین رونمایی از نشان ملی اعتکاف دانشگاهیان با حضور حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها،  سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و نمایندگانی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاداسلامی، دانشگاه قم در سازمان مرکزی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

رستمی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی آثار مختلفی در جامعه متبلور شده که یکی از مهمترین این آثار، اعتکاف بوده است.

وی افزود: علیرغم القائات دین گریزی و ترویج انحرافات و فرق انحرافی و مواردی که مطرح می‌شود، یک واقعیتی که انکار ناپذیر است، تجلی عظیم دین در زندگی مردم است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: جوانان و دانشگاهیان در عرصه‌های معنوی پیشرو بوده اند به طوری که اعتکاف را به یک جریان عمومی تبدیل کردند و این امر به برکت توجه دانشگاهیان به امر اعتکاف روی داد. همان مسئله‌ای که در اردوهای جهادی نیز ما شاهد آن بودیم.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه اعتکاف در حال بین المللی شدن و بین المللی نیز شده بود، کووید ۱۹ باعث شد که دو سال این برنامه را برگزار نکنیم. آخرین سال اعتکاف دانشجویان جهان اسلام را در مسجد کوفه برگزار کردیم.

رستمی عنوان کرد: شیوع بیماری کرونا باعث شد تمام برنامه ریزی‌های ما در این زمینه تقلیل کند و ظرفیت مجازی به عنوان زیست واقعی و جدی پیش روی مجریان قرار گیرد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها به برگزاری جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان در فضای مجازی اشاره  کرد و گفت: این اعتکاف می‌تواند فرصتی برای تجدیدنظر و آماده شدن دانشگاهیان برای حرکت‌های بزرگی مانند تولید واکسن ایرانی و غیره شود.

وی ادامه داد: فضای مجازی، ظرفیت خوب برای ترویج معنویت دارد که باید از آن استفاده کرد.

رستمی در پایان خاطرنشان کرد: طراحی فضای معنوی اعتکاف در این جشنواره مورد توجه دانشگاهیان قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =