پایان مرحله نخست انتخابات داخلی جنبش مقاومت اسلامی «حماس»

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» از پایان مرحله نخست انتخابات داخلی این جنبش خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از خبرگزاری وفا؛ «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز سه شنبه از پایان مرحله نخست انتخابات داخلی این جنبش خبر داد. حازم قاسم اعلام کرد که مرحله نخست انتخابات داخلی خود را در نوار غزه با مشارکت هزاران نفر از افرادی که حق رأی و نامزد شدن داشتند، به پایان رسانده است.

بر اساس این گزارش، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس همچنین یادآور شد: این انتخابات در فضایی مثبت، شفاف و دموکراتیک و به شیوه‌ای منظم و سازماندهی شده تحت نظارت کمیته مرکزی انتخابات و طبق نظام داخلی حماس برگزار شد.

حازم قاسم افزود که در طول تاریخ همواره انتخابات داخلی خود را به شیوه‌ای منظم و دوره‌ای برگزار کرده و دیگر مراحل انتخابات داخلی نیز به زودی برگزار خواهد شد تا در نهایت شورای مشورتی حماس، رئیس و اعضای دفتر سیاسی انتخاب شوند.

سخنگوی حماس پیشتر در همین ارتباط اعلام کرده بود: حماس به ملت و امت خود وفادار خواهد ماند و با تمام قدرت و اقتدار تا زمان آزاد سازی سرزمین فلسطین به راه خود ادامه خواهد داد. وی یادآور شد که انتخابات داخلی حماس یکی از ارکان تشکیلاتی و فرهنگی این جنبش به شمار می‌رود.

از سوی دیگر، سامی ابوزهری، از اعضای ارشد حماس نیز در سخنانی گفته بود: برگزاری این انتخابات در موعد مقرر خود علیرغم دشوار بودن شرایط کنونی، مایه افتخار و مباهات حماس و نشان‌دهنده قدرت و یکپارچگی آن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =