چند نکته برای فکری در کوتاه مدت

یکی از اصول مربیگری بحث روانشناسی و روانشناختی و ارتباط گرفتن با بازیکنان هست و هر رنج از سنین شرایط خودش را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)-امیرکریمی (کارشناس و تحلیلگر فوتبال)؛ روزهای سخت استقلال همچنان ادامه دارد. اضافه بر این محمود فکری در تیررس انتقادات گروهی از هواداران قراردارد و فشار زیادی را تجربه می کند. برای فکری که احتمالا خودش هم بهتر می داند حکم ابقا نصف و نیمه او شاید بیشتر از سه تا چهار هفته فرصت برای او ایجاد نکند و همچنین برای هر جایگزین احتمالی مدنظر چند نکته اساسی قابل توجه هست، حداقل در کوتاه مدت و برای بدست آوردن نتایج مناسب.

تقویت کادر فنی
فکری اگر بتواند نیمکت و کادر فنی خود را سروسامان ببخشد قطعا هم یک قدم به مت هواداران برداشته و خواسته آنها را پوشش داده هم اینکه وزن نیمکت خود را در نیم فصل دوم که دروازه‌ها قاعدتا کوچکتر می شوند از لحاظ فنی بالا برده. کادرفنی که مکمل یکدیگر باشند و متشکل از تئوریسین و تمرین دهنده و ابعاد فنی برای هر تیمی از نان شب هم واجبتر هست.

ارتباط با بازیکنان
یکی از اصول مربیگری بحث روانشناسی و روانشناختی و ارتباط گرفتن با بازیکنان هست و هر رنج از سنین شرایط خودش را دارد.برای پیاده سازی خواسته های سرمربی نیاز اساسی به ارتباط تنگاتنگ و دلی بخصوص در فوتبال ما بین بازیکنان و نیمکت تیم هست. دو هفته آخر نیم فصل اول و مصاحبه ها و رفتار بازیکنان استقلال به نوعی در تقابل با کادر فنی و در راس ان محمو فکری بود، نکته‌ای که فکری باید با آن هم عاقلانه  و هم قاطعانه برخورد کند، فرقی نمی کند از کاپیتان باشد تا بی نام ترین بازیکن حال حاضر استقلال. همین یک دستی کار می‌تواند فکری را به مراتب در شرایط نیم فصل اول جلو بیندازد وگرنه سنگ روی سنگ در این تیم بند نمی‌شود. فکری خود بهتر از هرکسی می‌داند در فوتبال اتحاد و همدلی برای رسیدن به مقصود یک اصل ثابت شده هشت.

مشاور رسانه‌ای
یکی از باگ‌های اساسی فکری در نیم فصل اول حضورش در استقلال نحوه مصاحبه و کنفرانس خبری‌ها و دیالوگ و شکل آنها بود و حتی محتوای مطرح شده در این جلسات. وجود یک مشاور رسانه‌ای در کنار یک سرمربی آن هم در تیم این چنین پرهوادار از الزامات هست، چرا که دادن خوراک رسانه‌ای مناسب چه در زمان برد، چه شکست و چه حتی موارد دیگر که  قطعا بازتاب بالایی در افکار عمومی دارد برای فرار از حواشی و داشتن امنیت در افکار عمومی تاثیر بسزایی در نتیجه گیری و آینده مربیگری شخص دارد.

تک بازی‌ها
بردن بعضی از بازی ها شاید برای هواداران استقلال نقش مسکن را داشته باشد و اجازه نفس کشیدن به کادر فنی در این فضای سنگین، به شرطی که صرفا پشت نتایج آن بردها پناه نگیرند. در همین سه هفته ابتدای نیم فصل دوم بازی با فولاد می‌تواند یکی از آن سبک بازی ها باشد که نقش پررنگی در آرام شدن اتمسفر موجود را داشته باشد، بردن امثال تراکتور،فولاد،سپاهان و بخصوص دربی می تواند در کوتاه مدت  رسیدن به ساحل آرامش را در استقلال ببینیم.

ترکیب ثابت
برای تیمی که دنبال قهرمانی در لیگ هست آن هم با شرایط فرسایشی بعد از کرونا، اصولا رسیدن به ترکیب ثابت با سه الی چهار بازیکن تعویضی تاثیرگذار یک اصل هست. تغییرات دائم و تواما با جابجایی پست‌ها بیشتر سردرگمی بازیکنان و جا نیفتادن تاکتیک و ایجاد گپ‌های بسیار در ساختار تیمی در هر بازی را دنبال داشته باشد. پس رسیدن به ترکیب ثابت و البته نتیجه گرا می تواند در این سبک تورنمنت ها راهگشای هر تیمی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =